From 1 - 10 / 344
  • De data beschrijft de (gewogen) gemiddelde positie van de hoekreflectoren sinds de startdatum. Foutieve metingen zijn handmatig verwijderd en de weging is op basis van de omgekeerde variantie. Met de positie van de hoekreflector wordt het reflectiepunt bedoeld; in de hoek waar de drie platen samenkomen. Hoekreflectoren bieden een stabiele en heldere weerkaatsing van een radarsignaal. Die eigenschap zorgt ervoor dat hoekreflectoren kunnen worden gebruikt voor de kalibratie van en/of als referentie in radarbeelden. De hoekreflectoren zijn dubbel opgesteld, namelijk voor radarsignalen vanuit oostelijke en westelijke richting zodat de hoekreflectoren zichtbaar zijn in radarbeelden van radarsatellieten in opgaande en neergaande baan (voor een polaire satellietbaan). De hoekreflector is bij benadering rechthoekig (3 platen) met ribben van 60 cm lengte. Voor de exacte positie van de hoekreflector voor een radarbeeld uit de oostelijke of westelijke richting moet er respectivelijk 2,5 mm worden afgetrokken of opgeteld bij de x-positie vanwege de plaatdikte die de twee reflectordelen scheidt. In de tabel is de internationale notatie voor decimalen toegepast, namelijk punten in plaats van komma's.

  • Een verzameling bestanden met verkeersintensiteiten van 2013 op het hoofdwegennet met uitsplitsing naar dagtypes en voertuig categorieën.

  • Een verzameling bestanden met verkeersintensiteiten van 2012 op het hoofdwegennet met uitsplitsing naar dagtypes en voertuig categorieën.

  • Een verzameling bestanden met verkeersintensiteiten van 2015 op het hoofdwegennet met uitsplitsing naar dagtypes en voertuig categorieën.

  • Een verzameling bestanden met verkeersintensiteiten van 2016 op het hoofdwegennet met uitsplitsing naar dagtypes en voertuig categorieën.

  • Een verzameling bestanden met verkeersintensiteiten van 2021 op het hoofdwegennet met uitsplitsing naar dagtypes en voertuig categorieën.

  • Een verzameling bestanden met verkeersintensiteiten van 2023 op het hoofdwegennet met uitsplitsing naar dagtypes en voertuig categorieën.

  • De gemiddelde verkeersintensiteiten van 2023 op weekenddagen op het hoofdwegennet met uitsplitsing naar verschillende periodes en voertuig categorieen.

  • De gemiddelde uurintensiteiten van 2023 op werkdagen voor het HWN, met onderscheid naar voertuig categorieen.

  • Berekende trendwaarden horizontale positie kustlijn ten opzicht van de Basiskustlijn voor het jaar 2024. Cijfer en kaarten worden jaarlijks verwerkt in het kustlijnkaartenboek dat wordt uitgegeven door RWS WVL. Op basis van dit boek wordt het suppletieschema voor het jaar 2 jaar na meting vastgesteld. Afgebeeld is de trend in uitwijking van de positie van de te toetsen kustlijn (TKL) ten opzichte van de Basiskustlijn. In de onderliggende tabel alle toetsparameters die door toetsprogrammatuur MorphAn worden uitgerekend. De kleuring geeft de richting van de trend (zeewaarts/landwaarts) en geeft de ligging weer van de tkl (zeewaarts/landwaarts).