From 1 - 10 / 104
  • Overzicht van gebieden die zijn aangewezen ten behoeve van het winnen van zand en grind op zee op grond van de Ontgrondingenweg. Op de Noordzee mag – zeewaarts van de doorgaande NAP -20 meter dieptelijn – met een vergunning zand en grind worden gewonnen. Zandwinning is zelfs een activiteit van nationaal belang. Deze laag bevat ook het vergunningsgebied voor het (proefwinnen) van schelpen. Het betreft een strook van 50 km zeewaarts gerekend vanaf de kustlijn GLLWS, exclusief de voordelta en een strook gevormd door LLWS-5m tot de kustlijn van Hoek van Holland tot aan Petten en een strook gevormd door de 3 mijls-grens van Petten tot Ameland. Ten behoeve van de grootschalige zandwinning op de Noordzee is een milieu effect rapportage opgesteld. In dit MER zijn voor de periode 2018-2027 zoekgebieden gedefinieerd. Deze zoekgebieden zullen in de toekomst (deels) gebruikt worden als vergunde zandwingebieden.

  • Erfaansluitingen: Een erfaansluiting is een aansluiting van bebouwing, erven, kavels en percelen op de openbare weg. Erfaansluitingen op de rijbaan zouden niet mogen voorkomen langs het wegennetwerk in Nederland. In de minimale situatie kan het noodzakelijk zijn om bij uitzondering uitritten op de hoofdrijbaan toe te staan mits deze voldoende zichtbaar en herkenbaar zijn als ondergeschikte uitrit of aansluiting. Uitgangssituatie moet zijn dat uitritten van percelen niet voorkomen.

  • Verhardingen: Verharde toplaag van het weglichaam. Hier wordt de materiaalsoort geregistreerd van de toplaag van beide hoofdrijbanen.

  • Delta van het TN ITS-GO wegennetwerk met de belangrijkste wegkenmerken van het Nederlandse weggennet, gebaseerd op Wegennetwerk TN-ITS GO Volledig.

  • TN ITS-GO wegennetwerk met de belangrijkste wegkenmerken van het Nederlandse weggennet, gebaseerd op Europese specificaties TN-ITS GO.

  • De nationale vaarwegen zijn ook een onderdeel van Het Nationaal Wegen Bestand (NWB). Deze dataset bevat alleen de mutaties op kmmarkeringen die in de maand voorafgaand aan de peildatum zijn uitgevoerd in het Nationaal Wegen Bestand (NWB). Het betreft kilometermarkeringen van alle bevaarbare waterwegen voor de beroeps- en recreatievaart in Nederland met een minimale doorvaarhoogte van 2,45 meter en een minimale diepgang van 1,10 meter. De vaarwegen worden maandelijks door CIV beschikbaar gesteld. Meer informatie en nieuws over het NWB is te vinden op https://nationaalwegenbestand.nl/ Vertegenwoordigers van gemeenten, provincies, waterschappen en Rijkswaterstaat zijn gestart met het ontwerpen en organiseren van de samenwerking rondom het NWB. In het kader van deze doorontwikkeling van het NWB, komen wij graag in contact met u, de NWB gebruiker. Daarom vragen wij u een email te sturen met uw contactgegevens naar het volgende adres: nwb@rws.nl

  • De nationale vaarwegen zijn ook een onderdeel van Het Nationaal Wegen Bestand (NWB). Deze dataset bevat alleen de mutaties op vaarwegvakken die in de maand voorafgaand aan de peildatum zijn uitgevoerd in het Nationaal Wegen Bestand (NWB). Het betreft vaarwegvakken van alle bevaarbare waterwegen voor de beroeps- en recreatievaart in Nederland met een minimale doorvaarhoogte van 2,45 meter en een minimale diepgang van 1,10 meter. De vaarwegen worden maandelijks door CIV beschikbaar gesteld. Meer informatie en nieuws over het NWB is te vinden op https://nationaalwegenbestand.nl/ Vertegenwoordigers van gemeenten, provincies, waterschappen en Rijkswaterstaat zijn gestart met het ontwerpen en organiseren van de samenwerking rondom het NWB. In het kader van deze doorontwikkeling van het NWB, komen wij graag in contact met u, de NWB gebruiker. Daarom vragen wij u een email te sturen met uw contactgegevens naar het volgende adres: nwb@rws.nl

  • Rijbanen: De volgende soorten rijbanen worden getoond in kolom OMSCHR: - gescheiden rijbaan - niet-gescheiden rijbaan - wisselstrook Rijbanen zijn gescheiden indien een fysieke scheiding bestaat voor verkeer in twee verschillende richtingen. Een fysieke scheiding wil zeggen dat hoofdrijbanen gescheiden worden door een middenberm, geleiderail etc. zodat het verkeer zich in gescheiden richtingen voortbeweegt. Bij niet-gescheiden rijbanen is deze fysieke scheiding niet aanwezig.

  • Inhaalverboden: Inhalen: Een zich in dezelfde richting bewegende weggebruiker voorbij gaan. Het begin van het inhaalverbod wordt aangegeven met RVV borden F1 en F3. Het einde met de RVV borden F2 en F4. Eventuele bloktijden van het inhaalverbod worden aangegeven met tijden op een onderbord. De onderborden worden geplaatst onder de RVV borden F1 en F3.

  • Rijbanen: De volgende soorten rijbanen worden getoond in kolom OMSCHR: - gescheiden rijbaan - niet-gescheiden rijbaan - wisselstrook Rijbanen zijn gescheiden indien een fysieke scheiding bestaat voor verkeer in twee verschillende richtingen. Een fysieke scheiding wil zeggen dat hoofdrijbanen gescheiden worden door een middenberm, geleiderail etc. zodat het verkeer zich in gescheiden richtingen voortbeweegt. Bij niet-gescheiden rijbanen is deze fysieke scheiding niet aanwezig.