From 1 - 10 / 218
  • infrarood orthofoto voor vegetatie kartering Getijde: NAP -0.80

  • Orthofotomozaiek van Vegwad Westerschelde vervaardigd uit stereoluchtfoto opnamen op 17 & 26 Oktober 2010 ter ondersteuning van het MWTL monitoringsprgramma in opdracht van de Waterdienst.

  • Orthofotomozaiek van Texel Kwelders en Slufter, vervaardigd uit stereoluchtfoto opnamen ter ondersteuning van vegwad 2011 monitorings programma in opdracht van de Waterdienst.

  • Overzicht van de individuele luchtfotos die zijn gebruikt om het orthofotomozaiek op te bouwen van Nederland. Hiermee is informatie op te vragen over o.a. opnametijdstip (datum en tijd) van elke luchtfoto.

  • In de wegkenmerkendatabase fietsstrooiroutes

  • In de wegkenmerkendatabase lengtebeperkingen worden de lengtebeperkingen van alle wegen in het NWB weergegeven voor zover deze zijn aangegeven in het verkeersbordenbestand. Lengtebeperkingen komen vaak voor bij nauwe straten, krappe bochten en bijvoorbeeld bruggetjes.

  • infrarood orthofoto voor ecotopenkartering. De opnamen zijn gemaakt op 20 mei 2010.

  • Orthofotomozaiek van het projectgebied Terschelling Oost vervaardigd uit stereoluchtfoto-opnamen op 11-8-2024 ter ondersteuning van het vegetatie monitoringssprogramma in opdracht van WVL

  • In de wegkenmerkendatabase wegcategorisering wordt een wegencategorisering aangebracht in het NWB. De volgende wegcategorieen zijn mogelijk. Een van de belangrijke toepassingsgebieden voor het toevoegen van de wegcategorieen zijn de verkeersmodellen. In deze verkeersmodellen is het noodzakelijk om een hierarchische indeling van het netwerk te kennen en om eenvoudig die wegvakken te kunnen uitsluiten die niet relevant zijn voor de verkeersmodellering. Voor het opbouwen van een gesloten netwerk met de relevante wegen worden de wegvakken met de volgende wegcategorieen geselecteerd: autosnelweg, autoweg, regionale weg, stadshoofdweg en lokale weg. De wegencategorisering kent de volgende hierarchie: - autosnelweg - autoweg - regionale weg - lokale weg - stadshoofdweg - straat - erf - onverharde weg Naast dit rijtje worden ook nog andere typen wegen onderscheiden. Het gaat om: - fietspad - onbekend - OV-verbinding - ruiterpad - verzorgingsplaats - voetpad In eerste instantie was het de bedoeling om zoveel mogelijk aan te sluiten bij de wegencategorisering van duurzaam veilig. Omdat deze vooral wordt bepaald door het fysieke voorkomen van de weg, zoals de breedte, de belijning en de berminrichting. Dit zijn allemaal wegkenmerken die niet gemakkelijk uit open databronnen te halen zijn. Daarom is ervoor gekozen om met name geldende maximum snelheden te gebruiken om te bepalen in welke categorie het valt. Omdat de duurzaam-veilig-categorieen dan vooral wensbeelden zijn, maar niet altijd weergeven of de weg daar ook echt fysiek aan voldoet is ervoor gekozen om nieuwe benamingen te gebruiken. Dit om te voorkomen dat men op basis van de naam verwacht dat een weg aan een bepaalde duurzaam veilig categorie voldoet. De oorspronkelijke benamingen en de nieuwe benamingen staan in het Gebruikersinformatie Wegkenmerkendatabase WKD 1.5 30-05-2023 document in een tabel weergegeven.

  • Orthofotomozaiek van het projectgebied Haringvlietmonding vervaardigd uit stereoluchtfoto-opnamen op 6-8-2024 ter ondersteuning van het vegetatie monitoringssprogramma in opdracht van WVL