From 1 - 10 / 144
  • De geometrische begrenzing van de Contour 19 - Grond binnen lussen op- en afritten 2024 actualisatie Omgevingsregeling. Dit is de Rijkswaterstaat bron van de in de Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en Staatscourant gepresenteerde versie. Deze kan hiervan licht afwijken vanwege de geometrische aanlevereisen van de DSO. De geometrische begrenzing is ontstaan vanuit de geometrische samenvoeging van geometrie HWN-contouren gegenereerd in script 1, NWB: Wegvakken. De datum inwerkingtreding Omgevingswet (2024-10-01), datum productie geometrie (2023-12-18) en datum gebruikte bronnen (2023-10-25) is opgenomen in de metadata.

  • De geometrische begrenzing van de Grote rivieren stroomvoerend deel rivierbed 2024 actualisatie Omgevingsregeling. Dit is de Rijkswaterstaat bron van de in de Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en Staatscourant gepresenteerde versie. Deze kan hiervan licht afwijken vanwege de geometrische aanlevereisen van de DSO. De geometrische begrenzing is ontstaan vanuit de geometrische samenvoeging van geometrie Pre-processing: Grote_Rivieren . De datum inwerkingtreding Omgevingswet (2024-10-01), datum productie geometrie (2023-12-18) en datum gebruikte bronnen (2023-10-25) is opgenomen in de metadata.

  • De geometrische begrenzing van de Contour 16 - Grond tussen rijbanen 2024 actualisatie Omgevingsregeling. Dit is de Rijkswaterstaat bron van de in de Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en Staatscourant gepresenteerde versie. Deze kan hiervan licht afwijken vanwege de geometrische aanlevereisen van de DSO. De geometrische begrenzing is ontstaan vanuit de geometrische samenvoeging van geometrie Alle overige HWN-contouren, Landsgrens. De datum inwerkingtreding Omgevingswet (2024-10-01), datum productie geometrie (2023-12-18) en datum gebruikte bronnen (2023-10-25) is opgenomen in de metadata.

  • De geometrische begrenzing van de Woonschip beperkingengebied 2024 actualisatie Omgevingsregeling. Dit is de Rijkswaterstaat bron van de in de Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en Staatscourant gepresenteerde versie. Deze kan hiervan licht afwijken vanwege de geometrische aanlevereisen van de DSO. De geometrische begrenzing is ontstaan vanuit de geometrische samenvoeging van geometrie Pre-processing: Grote_Rivieren. De datum inwerkingtreding Omgevingswet (2024-10-01), datum productie geometrie (2023-12-18) en datum gebruikte bronnen (2023-10-25) is opgenomen in de metadata.

  • De geometrische begrenzing van de Noordzee buiten zone dv LAT beperkingengebied Rijk 2020 actualisatie Omgevingsregeling. Dit is de Rijkswaterstaat bron van de in de Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en Staatscourant gepresenteerde versie. Deze kan hiervan licht afwijken vanwege de geometrische aanlevereisen van de DSO. De geometrische begrenzing is ontstaan vanuit de geometrische samenvoeging van geometrie Pre-processing: Waterbeheergrens, Duinvoetpunten (+3mNAP). De datum inwerkingtreding Omgevingswet (2020-12-03), datum productie geometrie (2020-11-19) en datum gebruikte bronnen (2020-11-05) is opgenomen in de metadata.

  • Geluidswerende voorzieningen (GWV). Jaarlijks wordt een GWV bestand aangemaakt, dat de situatie op 31-12 van dat jaar beschrijft. Het GWV bestand bevat onder andere de volgende geluidswerende objecten: 1. Geluidwallen 2. Geluidschermen 3. Tunnelingangen 4. Verdiept liggende wegdelen. De gegevens in het GWV bestand bestaan uit: 1. Geometrie van het object 2. Beschrijvende kenmerken van het object die van belang zijn voor de geluidwerende functie 3. Fotos van het object. De aanleiding voor de wijzigingen in het GWV bestand zijn onder te verdelen in 3 categorieen: 1. Nieuwe geplaatse voorzieningen. 2. Wijzigingen als gevolg van het plaatsen van kleinere voorzieningen of uitbreiden van bestaande voorzieningen. 3. Wijzigingen als gevolg van het slopen van voorzieningen. Definitie geluidswerende voorzieningen (GWV): Een object is een geluidswerende voorziening indien het aan de volgende eisen voldoet: a. Het object wordt door Rijkswaterstaat beheerd. b. Het object moet bedoeld zijn om geluid, afkomstig van verkeer op de weg, te verminderen in het gebied dat vanaf de weg gezien achter het object ligt, in de meeste gevallen bebouwing of natuurgebied. c. Het object of een deel van het object moet zich binnen een strook van 50 meter van de dichtstbijzijnde kantstreep van 1 van de rijbanen bevinden . In de laatste situatie dient echter het gehele object te worden aangemerkt als GWV. d. Over een aaneengesloten deel van tenminste 30 meter lengte, gemeten parallel aan de dichtstbijzijnde kantstreep , moet de hoogte van het object tenminste 1,0 meter bedragen ten opzichte van het niveau ter plaatse van die kantstreep. Bij een object met een hoogte van tenminste 1,0 meter dat is neergezet om een geluidlek tegen te gaan, bijvoorbeeld bij een portaal langs de weg, is de eis dat het object tenminste 30 meter lang moet zijn niet van toepassing. e. Het object moet een tophoek hebben van minder dan 165 graden.

  • De geometrische begrenzing van de Grote rivieren bergend deel rivierbed 2024 actualisatie Omgevingsregeling. Dit is de Rijkswaterstaat bron van de in de Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en Staatscourant gepresenteerde versie. Deze kan hiervan licht afwijken vanwege de geometrische aanlevereisen van de DSO. De geometrische begrenzing is ontstaan vanuit de geometrische samenvoeging van geometrie Pre-processing: Grote_Rivieren . De datum inwerkingtreding Omgevingswet (2024-10-01), datum productie geometrie (2023-12-18) en datum gebruikte bronnen (2023-10-25) is opgenomen in de metadata.

  • De geometrische begrenzing van de IJsselmeergebied 2020 actualisatie Omgevingsregeling. Dit is de Rijkswaterstaat bron van de in de Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en Staatscourant gepresenteerde versie. Deze kan hiervan licht afwijken vanwege de geometrische aanlevereisen van de DSO. De geometrische begrenzing is ontstaan vanuit de geometrische samenvoeging van geometrie BarroRarro: bijlage6_IJsselmeergebied. De datum inwerkingtreding Omgevingswet (2020-12-03), datum productie geometrie (2020-04-23) en datum gebruikte bronnen (2020-04-23) is opgenomen in de metadata.

  • Beleidsmatige ruimtelijke indelingen zijn netwerkindelingen die gebruikt worden voor administratieve doeleinden. Dit zijn typisch indelingen naar kenmerken die je niet aan de fysieke weg kan afleiden. Voorbeelden van de beleidsmatige ruimtelijke indelingen zijn: Netwerkcategoriesering, Netwerkschakels, Systeemdelen, Wegvakken (van aansluiting tot aansluiting), Trajectnamen (VILD), IM+ gebieden. Al deze indelingen worden gebruikt om een specifiek prestatieniveau te garandreen dat behoord bij de beleidsuitgangspunten van het betreffende weggedeelte. Een indeling naar bijvoobeeld de beschikbaarheid van wegsignalering of openbare verlichting is dus geen beleidsmatige ruimtelijke indeling maar een fysieke indeling.