annually
Type of resources
Topics
Provided by
Years
Representation types
Update frequencies
status
online bronnen
Scale
Resolution
-
INWEVA staat voor INtensiteiten op WEgVAkken. Op ca. 4.000 wegvakken wordt de verkeersintensiteit gemeten. De overige wegvakken worden op basis van een verkeersmodel bijgeschat. Het betreft een verzameling bestanden met verkeersintensiteiten op het hoofdwegennet met uitsplitsing naar dagtypes en voertuig categorieën.
-
Berekende trendwaarden horizontale positie kustlijn ten opzicht van de Basiskustlijn voor het jaar 2019. Cijfer en kaarten worden jaarlijks verwerkt in het kustlijnkaartenboek dat wordt uitgegeven door RWS WVL. Op basis van dit boek wordt het suppletieschema voor het jaar 2 jaar na meting vastgesteld. Afgebeeld is de trend in uitwijking van de positie van de te toetsen kustlijn (TKL) ten opzichte van de Basiskustlijn. In de onderliggende tabel alle toetsparameters die door toetsprogrammatuur MorphAn worden uitgerekend. De kleuring geeft de richting van de trend (zeewaarts/landwaarts) en geeft de ligging weer van de tkl (zeewaarts/landwaarts).
-
Berekende trendwaarden horizontale positie kustlijn ten opzicht van de Basiskustlijn voor het jaar 2009. Cijfer en kaarten worden jaarlijks verwerkt in het kustlijnkaartenboek dat wordt uitgegeven door RWS WVL. Op basis van dit boek wordt het suppletieschema voor het jaar 2 jaar na meting vastgesteld. Afgebeeld is de trend in uitwijking van de positie van de te toetsen kustlijn (TKL) ten opzichte van de Basiskustlijn. In de onderliggende tabel alle toetsparameters die door toetsprogrammatuur MorphAn worden uitgerekend. De kleuring geeft de richting van de trend (zeewaarts/landwaarts) en geeft de ligging weer van de tkl (zeewaarts/landwaarts).
-
Berekende trendwaarden horizontale positie kustlijn ten opzicht van de Basiskustlijn voor het jaar 2013. Cijfer en kaarten worden jaarlijks verwerkt in het kustlijnkaartenboek dat wordt uitgegeven door RWS WVL. Op basis van dit boek wordt het suppletieschema voor het jaar 2 jaar na meting vastgesteld. Afgebeeld is de trend in uitwijking van de positie van de te toetsen kustlijn (TKL) ten opzichte van de Basiskustlijn. In de onderliggende tabel alle toetsparameters die door toetsprogrammatuur MorphAn worden uitgerekend. De kleuring geeft de richting van de trend (zeewaarts/landwaarts) en geeft de ligging weer van de tkl (zeewaarts/landwaarts).
-
Bekijk en download de diverse databestanden met de beleidsmatige ruimtelijke indelingen voor het hoofdvaarwegennet. Beleidsmatige ruimtelijke indelingen zijn administratieve indelingen van het netwerk. De kenmerken van deze indelingen zie je in werkelijkheid niet, zoals netwerkschakels. Hiermee verzamelen we informatie over de eigenschappen, omgeving, financiën en de prestaties van het netwerk. Zo bewaken we de kwaliteit van de verschillende netwerkonderdelen.
-
Mirt-gis 2020
-
De Rijksoverheid werkt samen met andere overheden aan het veilig, bereikbaar en leefbaar houden van Nederland. Dit doen zij door te investeren in betere wegen, het spoor en waterwegen. Alle investeringen hiervoor staan in het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT).
-
Netwerkschakels hoofdvaarwegennet die zijn gekoppeld aan de voornaamste locaties waar Rijkswaterstaat in 2025 geplande en of uitgestelde werkzaamheden en beheersmaatregelen verwacht. Deze werkzaamheden en of maatregelen kunnen de beschikbaarheid van de netwerken beperken. Alle kaarten zijn momentopnames van augustus 2024. Gedurende het jaar kunnen er wijzigingen optreden door her prioritering, vertragingen, inspecties of andere factoren. Kaart 1: Bruggen met een beperking voor het weg- en scheepvaartverkeer. Deze kaart toont de belangrijkste bruggen met beperkingen voor zowel weg- als scheepvaartverkeer. De beperkingen varieren van gewichts- of snelheidslimieten tot een verminderd aantal rijstroken. Deze maatregelen zijn noodzakelijk wanneer bruggen niet meer voldoen aan de huidige gebruikseisen. Ze verkleinen de kans op schade en waarborgen de veiligheid. In veel gevallen ontstaan de beperkingen door zorgen over de constructieve veiligheid van de bruggen, die vaak zijn ontworpen voor lichter verkeer dan het huidige gebruik. Kaart 2: Gepland grootschalig onderhoud en vernieuwing. Deze kaart geeft een overzicht van de geplande werkzaam heden voor grootschalig onderhoud en vernieuwing in 2025, die kunnen leiden tot hinder voor zowel weg- als scheepvaartverkeer. De clustering op het niveau van netwerkschakels in plaats van rijkswegen heeft bijgedragen aan de getoonde aantallen, vooral bij verhardingen en verlichting. Kaart 3: Uitgestelde werkzaamheden en of een verhoogd Inspectieregime. Deze kaart toont de belangrijkste locaties waar uitgestelde werkzaamheden of constructieve veiligheidskwesties een verhoogd inspectieregime vereisen. Rijkswaterstaat houdt intensief toezicht. om de veiligheid te waarborgen. Indien er veiligheidsrisicos ontstaan, worden beperkingen opgelegd. Kaart 4: Beperkingen, geplande en uitgestelde werkzaamheden per MIRT-regio. Deze samengestelde kaart, ingedeeld naar de vijf MIRT regios (Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport), geeft per regio inzicht in mogelijke hinder voor weg- en scheepvaartverkeer door: beperkingen bij bruggen, zoals snelheids- en gewichtsbeperkingen, vanwege constructieve veiligheidskwesties; gepland grootschalig onderhoud en vernieuwing in 2025; uitgestelde werkzaamheden en of een verhoogd inspectieregime. Rijkswaterstaat adviseert gebruik van de webservices. Wilt u data downloaden let er dan op dat u 1 van de 4 lagen staatvandeinfrastructuur gebruikt waarbij u alle data in 1 keer downloadt. In totaal zijn er 4 bestanden.
-
De Rijksoverheid werkt samen met andere overheden aan het veilig, bereikbaar en leefbaar houden van Nederland. Dit doen zij door te investeren in betere wegen, het spoor en waterwegen. Alle investeringen hiervoor staan in het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT).
-
Bekijk en download de diverse databestanden met de beleidsmatige ruimtelijke indelingen voor het hoofdwatersysteem. Beleidsmatige ruimtelijke indelingen zijn administratieve indelingen van het netwerk. De kenmerken van deze indelingen zie je in werkelijkheid niet, zoals netwerkschakels. Hiermee verzamelen we informatie over de eigenschappen, omgeving, financiën en de prestaties van het netwerk. Zo bewaken we de kwaliteit van de verschillende netwerkonderdelen.