Representation type

vector

1108 record(s)
 
Type of resources
Topics
Provided by
Years
Formats
Representation types
Update frequencies
status
online bronnen
Scale
Resolution
From 1 - 10 / 1108
  • De Rijksoverheid werkt samen met andere overheden aan het veilig, bereikbaar en leefbaar houden van Nederland. Dit doen zij door te investeren in betere wegen, het spoor en waterwegen. Alle investeringen hiervoor staan in het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT).

  • Een ecotoop is een ecomorfologische, landschappelijke karteerbare eenheid. Het ecotopenstelsel is ingedeeld aan de hand van de criteria hoogte, stroomsnelheid, golfhoogte, droogvalduur, geomorfologie, zoutgehalte en sedimentsamenstelling. Met de ecotopenindeling worden graduele overgangen in deze variabelen omgezet naar discrete, karteerbare eenheden. Veranderingen in voor de ecologie relevante veranderingen in stroomsnelheid etc. worden zo eenduidig kwantificeerbaar en te gebruiken voor verkenningen, planstudies en evaluaties van aanleg en beheer.

  • Overzicht loopareaal nabij OV-knooppunten (ook andere wegebheerders)

  • Portalen: De volgende soorten portalen worden geregistreerd en getoond in kolom OMSCHR: 1. Staal : De verkeersvoorziening welke op een stalen constructie is aangebracht. 2. Viaduct: De verkeersvoorziening welke in de verkeersrichting zichtbaar tegen de zijkant van een viaduct met of zonder doorrijhoogte is aangebracht. Portalen met bewegwijzeringsborden worden NIET geregistreerd.

  • De shapefile bevat hyperlinks die verwijzen naar de helicopter luchtfotos die gemaakt zijn op 10 maart 2010. De volgende locaties zijn hierbij gefotografeerd: A2 Den Bosch - Zaltbommel, A2 Eindhoven - Den Bosch, A2 Het Groene Woud, A2 Leenderheide - Limburgse grens, A2 randweg Eindhoven, Meerenakkerweg Eindhoven, A2 rondweg Den Bosch, A4 Steenbergen, A58 Annabosch - Galder, A58 Ekkersweijer - Ekkersrijt, A59 Vlijmen, A65 Vught - Tilburg, Wilhelminakanaal, Zuidwillemsvaart.

  • Berekende trendwaarden horizontale positie kustlijn ten opzicht van de Basiskustlijn voor het jaar 2013. Cijfer en kaarten worden jaarlijks verwerkt in het kustlijnkaartenboek dat wordt uitgegeven door RWS WVL. Op basis van dit boek wordt het suppletieschema voor het jaar 2 jaar na meting vastgesteld. Afgebeeld is de trend in uitwijking van de positie van de te toetsen kustlijn (TKL) ten opzichte van de Basiskustlijn. In de onderliggende tabel alle toetsparameters die door toetsprogrammatuur MorphAn worden uitgerekend. De kleuring geeft de richting van de trend (zeewaarts/landwaarts) en geeft de ligging weer van de tkl (zeewaarts/landwaarts).

  • Verhardingen: Verharde toplaag van het weglichaam. Hier wordt de materiaalsoort geregistreerd van de toplaag van beide hoofdrijbanen.

  • Aanduiding uiterwaarde - GIS bestanden t.a.v. de aanduidingen in de uiterwaarden. Dit zijn door RWS gehanteerde benamingen (en alternatieve benamingen). Maar de grenzen van de uiterwaarden zijn geen juridische/dan wel op een andere manier vastgelegde begrenzing.

  • De shapefile bevat hyperlinks die verwijzen naar de helicopter luchtfotos die gemaakt zijn op 6 november 2012. De volgende locaties zijn hierbij gefotografeerd: A2 Het Groene Woud, A2 Einhoven - Den Bosch, A4 Steenbergen, Zuid Willemsvaart Den Bosch.

  • Het NWB-Wegen is een digitaal geografisch bestand van alle wegen in Nederland. Opgenomen zijn alle wegen die worden beheerd door wegbeheerders als het Rijk, provincies, gemeenten en waterschappen, echter alleen voor zover deze zijn voorzien van een straatnaam of nummer. Dus ook losliggende voet- en fietspaden en onverharde wegen zijn, indien voorzien van een straatnaam, in het NWB-Wegen opgenomen. Indien een weg gescheiden rijbanen heeft, wat vooral het geval is bij Rijkswegen, worden deze als aparte wegvakken in het bestand verwerkt. Het NWB-Wegen bestand bestaat op dit moment uit ruim 158.000 hectopunten en meer dan 1 miljoen gedigitaliseerde wegvakken met een totale lengte van bijna 158.000 kilometer (meting 2020). In dit afgeleide product zijn echter alleeen de rijks- en provinciale wegen opgenomen. Het is mogelijk om het routesysteem te segmenteren op basis van informatie die aanwezig is in onder het wegvak liggende entiteiten. Hierbij is sprake van twee mogelijke varianten: A: hectointervallen: B: combinatie van hectointervallen en posities van hectopunten. Het verschil tussen beide varianten is dat variant A uitgaat van de situatie waarin hectometerpaaltjes op een wegvak op gelijke afstanden van elkaar staan. In de praktijk is dat niet zo. Daarom is variant B ontwikkeld. In deze variant wordt elk segment gevormd door de posities van de hectopunten, gecombineerd met hectometrering van hectosprongen en juncties van wegvakken (dit zijn dus de hectointervalen). Omdat de gebruiker het netwerk op verschillende niveaus zal willen weergeven, worden er vijf verschillende routesystemen geleverd. Het NWB_wegen_route product wordt maandelijks geactualiseerd. Meer informatie en nieuws over het NWB is te vinden op https://nationaalwegenbestand.nl/ Vertegenwoordigers van gemeenten, provincies, waterschappen en Rijkswaterstaat zijn gestart met het ontwerpen en organiseren van de samenwerking rondom het NWB. In het kader van deze doorontwikkeling van het NWB, komen wij graag in contact met u, de NWB gebruiker. Daarom vragen wij u een email te sturen met uw contactgegevens naar het volgende adres: nwb@rws.nl