annually
Type of resources
Topics
Provided by
Years
Representation types
Update frequencies
status
online bronnen
Scale
Resolution
-
Een verzameling bestanden met verkeersintensiteiten van 2020 op het hoofdwegennet met uitsplitsing naar dagtypes en voertuig categorieën.
-
De gemiddelde verkeersintensiteiten van 2023 op weekenddagen op het hoofdwegennet met uitsplitsing naar verschillende periodes en voertuig categorieen.
-
De Rijksoverheid werkt samen met andere overheden aan het veilig, bereikbaar en leefbaar houden van Nederland. Dit doen zij door te investeren in betere wegen, het spoor en waterwegen. Alle investeringen hiervoor staan in het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT).
-
AHN Special 2020 - Kribverlaging Waal - DSM tiles
-
Index van de bestanden van bodemhoogte_1mtr in geotif in LAT
-
Vergunde installaties op de Noordzee (proefplatform, meetplatform, schelpdierbanken, SloMill, Noordzeeboerderij)
-
Laser Westerschelde 2014 - 2m gefilterd grid van de Westerschelde. De data is verkregen middels laseraltimetrie. De inwinning vindt meerjarig plaats ten behoeve van het handhaven van de basiskustlijn van de gehele Nederlandse Kust. Voor verdere informatie zie kwaliteitsdocument
-
De gemiddelde verkeersintensiteiten van 2023 op werkdagen op het HWN met uitsplitsing naar verschillende periodes en voertuig categorieen.
-
In de wegkenmerkendatabase geleiderails wordt de aanwezigheid van geleiderails in de middenberm vastgelegd. Dit wordt bepaald voor de verkeersveiligheid. Hoe smaller de middenberm, hoe gemakkelijker een voertuig op de verkeerde weghelft kan geraken, met alle gevolgen van dien. Daarbij is het ook van belang om te inventariseren of in de middenberm andere obstakels aanwezig zijn, zoals geleiderails, greppels of andere objecten die kunnen voorkomen dat voertuigen op de verkeerde weghelft kunnen komen. Indien er geleiderails aanwezig zijn in de middenberm dan wordt op dit op plek niet de breedte van de middenberm bepaald. De wegen met een geleiderail in de middenberm zijn immers al beschermd. Geleiderails in de middenberm worden bepaald voor wegen met maximum snelheid van 70 km en hoger en de wegen moeten gescheiden rijbanen hebben.
-
In de wegkenmerkendatabase bomen in de berm worden de afstand van bomen en ondergroei tot de weg weergegeven. Het gaat om de wegen met een snelheid van 80 km/h en hoger. Het in kaart brengen van de bomen en ondergroei is belangrijk voor de verkeersveiligheid. Het betreffen bomen en ondergroei langs een weg op wegen met de wat hogere maximumsnelheden. Daar waar de bomen dicht op de weg staan is de kans op ongelukken groter. Zeker als de gereden snelheden hoger zijn. In eerste instantie is deze wegkenmerkendatabase ontwikkeld voor de verkeersveiligheid, maar deze zou ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden.