From 1 - 10 / 1028
  • Deze dataset bevat de hectopunten van de wegen uit het Nationaal Wegen Bestand (NWB) op peildatum 01-01-2012. Het NWB Wegen is een digitaal geografisch bestand van alle wegen in Nederland. Opgenomen zijn alle wegen die worden beheerd door wegbeheerders als het Rijk, provincies, gemeenten en waterschappen, echter alleen voor zover deze zijn voorzien van een straatnaam of nummer. Dus ook losliggende voet- en fietspaden en onverharde wegen zijn, indien voorzien van een straatnaam, in het NWB-Wegen opgenomen. Indien een weg gescheiden rijbanen heeft, wat vooral het geval is bij Rijkswegen, worden deze als aparte wegvakken in het bestand verwerkt. Het NWB-Wegen bestand bestaat op dit moment uit ruim 158.000 hectopunten en meer dan 1 miljoen gedigitaliseerde wegvakken met een totale lengte van bijna 158.000 kilometer (meting 2020). Het NWB Wegen bestand wordt maandelijks geactualiseerd. Meer informatie en nieuws over het NWB is te vinden op https://nationaalwegenbestand.nl/ Vertegenwoordigers van gemeenten, provincies, waterschappen en Rijkswaterstaat zijn gestart met het ontwerpen en organiseren van de samenwerking rondom het NWB. In het kader van deze doorontwikkeling van het NWB, komen wij graag in contact met u, de NWB gebruiker. Daarom vragen wij u een email te sturen met uw contactgegevens naar het volgende adres: nwb@rws.nl

  • Een overzicht van de gemiddelde spitsintensiteiten van 2012, voor het gehele HWN met onderscheid naar voertuig categorieen.

  • Index van de bestanden van bodemhoogte_1mtr in geotif in NAP

  • De Rijksoverheid werkt samen met andere overheden aan het veilig, bereikbaar en leefbaar houden van Nederland. Dit doen zij door te investeren in betere wegen, het spoor en waterwegen. Alle investeringen hiervoor staan in het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT).

  • De Rijksoverheid werkt samen met andere overheden aan het veilig, bereikbaar en leefbaar houden van Nederland. Dit doen zij door te investeren in betere wegen, het spoor en waterwegen. Alle investeringen hiervoor staan in het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT).

  • De geometrische begrenzing van de Kanalen beperkingengebied Rijk 2024 actualisatie Omgevingsregeling. Dit is de Rijkswaterstaat bron van de in de Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en Staatscourant gepresenteerde versie. Deze kan hiervan licht afwijken vanwege de geometrische aanlevereisen van de DSO. De geometrische begrenzing is ontstaan vanuit de geometrische samenvoeging van geometrie Pre-processing: vWaterstaatswerken, vVrijstellingWaterst, Pre-processing: Hulp_88_Beperkingengebied_kanaal_centroide, Hulp_89_Beperkingengebied_kanaal_grenzen, Hulp_90_Beperkingengebied_kanaal_Vlakken_Limburg, Hulp_91_Beperkingengebied_kanaal_Vlakken_Hartelkanaal, Hulp_92_Centroide_Noordzee, Waterbeheergrens. De datum inwerkingtreding Omgevingswet (2024-04-01), datum productie geometrie (2023-09-14) en datum gebruikte bronnen (2023-05-31) is opgenomen in de metadata.

  • De geometrische begrenzing van de Reservering uitbreiding autoweg Rijk 2024 actualisatie Omgevingsregeling. Dit is de Rijkswaterstaat bron van de in de Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en Staatscourant gepresenteerde versie. Deze kan hiervan licht afwijken vanwege de geometrische aanlevereisen van de DSO. De geometrische begrenzing is ontstaan vanuit de geometrische samenvoeging van geometrie Pre-processing: Reservering_uitbr_autoweg_Rijk. De datum inwerkingtreding Omgevingswet (2024-04-01), datum productie geometrie (2023-09-14) en datum gebruikte bronnen (2023-05-31) is opgenomen in de metadata.

  • Bovengrondse pijpen