annually
Type of resources
Topics
Provided by
Years
Representation types
Update frequencies
status
online bronnen
Scale
Resolution
-
De gemiddelde uurintensiteiten van 2023 op werkdagen voor het HWN, met onderscheid naar voertuig categorieen.
-
Officiele waterbeheergrens tussen RWS Zee en Delta en de kust Regios. Dit bestand begrenst het gebied waar RWS Noordzee waterbeheer heeft. Het bevoegd gezag van RWS Noordzee met betrekking tot de Wvo en de Wvz is gekoppeld aan de waterbeheergrens. Beide wetten zijn sinds 22 december 2009 opgegaan in de Waterwet en vallen onder waterkwaliteitsbeheer. Daarnaast bepaalt de waterbeheergrens in BKN en NIS dashboard het aantal km2 water dat in beheer is van RWS Noordzee. De waterbeheergrens tussen RWS Zee en Delta en de kust Regios is als volgt omschreven: -langs de kust wordt de duinvoetlijn cq buitenkruinlijn aangehouden conform de Waterwet -bij havenmonden loopt de grens volgens een rechte lijn tussen de lichten op de koppen van de havenhoofden -in de zeegaten (zonder havenmond) worden de rechte basislijnen aangehouden zoals vastgelegd in de Wet Grenzen Territoriale Zee -in zeegaten waar geen rechte basislijn beschikbaar is wordt een rechte lijn aangehouden zodanig gekozen dat zoveel mogelijk de doorgaande kustlijn wordt aangehouden (bijv. De Kerf en De Slufter) -het Eems Dollard Verdrag gebied valt geheel onder beheer van RWS Noord Nederland -het gebied tussen de 3 en 12 mijl ten noorden van het EDV gebied (NL claim) valt geheel onder beheer van RWS Noordzee. De waterbeheergrens tussen RWS Zee en Delta en de kust Regios wordt aangepast als een of meerdere onderdelen van de bovenstaande beschrijving wijzigen.
-
De Rijksoverheid werkt samen met andere overheden aan het veilig, bereikbaar en leefbaar houden van Nederland. Dit doen zij door te investeren in betere wegen, het spoor en waterwegen. Alle investeringen hiervoor staan in het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT).
-
Indeling vaargeul in VBDA vlakken voor bewerking en berekeningen.
-
Een overzicht van de gemiddelde spitsintensiteiten van 2012, voor het gehele HWN met onderscheid naar voertuig categorieen.
-
Het Algemeen Dieptebestand IJsselmeergebied 2013 heeft als basis singlebeam overzichtslodingen aangevuld met vlakdekkende interferro en multibeam metingen en bevat de de meest recent bekende lodingsdata tot en met het desbetreffende jaar.
-
Een overzicht van de gemiddelde spitsintensiteiten van 2020, voor het gehele HWN met onderscheid naar voertuig categorieen.
-
Deze dataset bevat alle wegvakken uit het Nationaal Wegen bestand (NWB)op peildatum 01-01-2009. Het NWB Wegen bestand is een digitaal geografisch bestand van alle wegen in Nederland. Opgenomen zijn alle wegen die worden beheerd door wegbeheerders als het Rijk, provincies, gemeenten en waterschappen, echter alleen voor zover deze zijn voorzien van een straatnaam of nummer. Dus ook losliggende voet- en fietspaden en onverharde wegen zijn, indien voorzien van een straatnaam, in het NWB-Wegen opgenomen. Indien een weg gescheiden rijbanen heeft, wat vooral het geval is bij Rijkswegen, worden deze als aparte wegvakken in het bestand verwerkt. Het NWB Wegen bestand bestaat op dit moment uit ruim 158.000 hectopunten en meer dan 1 miljoen gedigitaliseerde wegvakken met een totale lengte van bijna 158.000 kilometer (meting 2020). Het NWB Wegen bestand wordt maandelijks geactualiseerd. Per 1 juli 2020 zijn de Woonplaatsnamen en Gemeentenamen in het NWB BAG Compliant. Dit houdt in dat de schrijfwijze van de namen volgens de officiele spelling geschreven zijn. De Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) is in 2009 ingevoerd en overheidsinstanties hebben een gebruikersplicht om deze registratie te gebruiken bij het uitvoeren van hun taak. Zo ook het NWB. Het NWB gebruikte tot nu toe de NEN schrijfwijze voor woonplaatsen en gemeentenamen. Hierbij werden de namen uniek gemaakt en woonplaatsen werden in hoofdletters geschreven. In de BAG kan het voorkomen dat een woonplaatsnaam met dezelfde spelling in verschillende gemeenten voorkomt. Deze structuur is overgenomen in het NWB en is daarmee hetzelfde als de BAG. Om aan deze aanpassing te wennen is er voor de BAG schrijfwijze een nieuwe kolom toegevoegd aan het NWB (kolom WPSNAAM). De woonplaatsnaam volgens de oude spelling, blijft de kolom WPSNAAMNEN en is verplaatst naar de laatste kolom. Uiteindelijk zal deze laatste kolom (WPSNAAMNEN) verdwijnen, de vervaldatum wordt nader bepaald. Wij adviseren u daarom om de kolom WPSNAAM vanaf 1-7-2020 te gaan gebruiken. Meer informatie en nieuws over het NWB is te vinden op https://nationaalwegenbestand.nl/ Vertegenwoordigers van gemeenten, provincies, waterschappen en Rijkswaterstaat zijn gestart met het ontwerpen en organiseren van de samenwerking rondom het NWB. In het kader van deze doorontwikkeling van het NWB, komen wij graag in contact met u, de NWB gebruiker. Daarom vragen wij u een email te sturen met uw contactgegevens naar het volgende adres: nwb@rws.nl
-
De Rijksoverheid werkt samen met andere overheden aan het veilig, bereikbaar en leefbaar houden van Nederland. Dit doen zij door te investeren in betere wegen, het spoor en waterwegen. Alle investeringen hiervoor staan in het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT).
-
Een overzicht van de gemiddelde spitsintensiteiten van 2022, voor het gehele HWN met onderscheid naar voertuig categorieen.