From 1 - 10 / 32
  • In het najaar van 2008 uitgevoerd onderzoek met de belangrijkste resultaten van de enquête onder gebruikers naar herkomsten, bestemmingen, voorkeuren, motieven, percentages van goederenvervoer in Randstad.

  • Polygonen van gelijke diepte op (een groot deel van) de Noordzee. Deze ploygonen zijn gegenereerd uit de bathemetrie 2012

  • Berekende trendwaarden horizontale positie kustlijn ten opzicht van de Basiskustlijn voor het jaar 2009. Cijfer en kaarten worden jaarlijks verwerkt in het kustlijnkaartenboek dat wordt uitgegeven door RWS WVL. Op basis van dit boek wordt het suppletieschema voor het jaar 2 jaar na meting vastgesteld. Afgebeeld is de trend in uitwijking van de positie van de te toetsen kustlijn (TKL) ten opzichte van de Basiskustlijn. In de onderliggende tabel alle toetsparameters die door toetsprogrammatuur MorphAn worden uitgerekend. De kleuring geeft de richting van de trend (zeewaarts/landwaarts) en geeft de ligging weer van de tkl (zeewaarts/landwaarts).

  • Overzicht van de vlieglijnen van de kribben van de Maas in 2009. Verklaring van de attributen: VLIEGDATUM = datum van opname

  • Officiele bodembeheergrens tussen RWS Noordzee en de kust RDs. Dit bestand begrenst het gebied waar RWS Noordzee bodembeheer heeft. Het bevoegd gezag van RWS Noordzee met btrekking tot de natte Wbr zaken is gekoppeld aan de bodembeheergrens. De natte Wbr is sinds 22 december 2009 in de Waterwet als waterstaatkundig beheer opgenomen. Daarnaast bepaalt de bodembeheergrens in BKN en het NIS dashboard het aantal km2 bodem dat in beheer is van RWS Noordzee. De bodembeheergrens tussen RWS Noordzee en de andere kust RDs is als volgt omschreven: -langs de kust wordt de buitenzijde van de gemeentegrenzen gevolgd -de gedeelten van de IJgeul en de Maasgeul die binnen de gemeentegrens vallen, behoren tot het bodembeheergebied van RWS Noordzee -ten noorden van de Waddeneilanden wordt een vereenvoudigde lijn van vastgestelde punten op de gemeentegrenzen toegepast waardoor een redelijk vloeiende lijn ontstaat. Ten noorden van deze lijn ligt het bodembeheergebied van RWS Noordzee, ten zuiden van deze lijn ligt het bodembeheergebied van RWS Noord Nederland -het Eems Dollard Verdrag gebied valt geheel onder beheer van RWS Noord Nederland -het gebied tussen de 3 en 12 mijl ten noorden van het EDV gebied (NL claim) valt geheel onder beheer van RWS Noordzee De bodembeheergrens tussen RWS Noordzee en de kust RDs wordt aangepast als een of meerdere onderdelen van de bovenstaande beschrijving wijzigen.

  • Historisch Digitaal Topografisch Bestand van de droge hoofdinfrastructuur opgebouwd uit punt-, lijn- en vlakinformatie. In dit geval houdt droog ook kanalen in, omdat deze volgens dezelfde specificaties werd ingewonnen als de wegen. Het DTB-Wegen wordt opgevolgd door het DTB-Droog. (DTB2000) De status van het bestand is van augustus 2000. Het is niet geheel landsdekkend en sommige delen zijn 100 procent vlakgevuld, andere 80 procent. Het is niet meer te achterhalen uit welke fotovluchten de data is ingewonnen.

  • Orthofotomozaiek Friesche Groningerkwelders vervaardigd uit stereofoto-opnamen op 10-10-2008 ter ondersteuning van het VEGWAD monitoringsprogramma in opdracht van de Waterdienst

  • Overzicht van de vlieglijnen van de kribben van de IJssel en Nederrijn in 2009. Verklaring van de attributen: VLIEGDATUM = datum van opname

  • Orthofotomozaiek van Vlieland, vervaardigd uit stereoluchtfoto's. Opnamen op 23.08.2009 ter ondersteuning van VEGWAD monitoringsprogramma in opdracht van de Waterdienst.

  • Deze dataset bevat alle wegvakken uit het Nationaal Wegen bestand (NWB)op peildatum 01-01-2009. Het NWB Wegen bestand is een digitaal geografisch bestand van alle wegen in Nederland. Opgenomen zijn alle wegen die worden beheerd door wegbeheerders als het Rijk, provincies, gemeenten en waterschappen, echter alleen voor zover deze zijn voorzien van een straatnaam of nummer. Dus ook losliggende voet- en fietspaden en onverharde wegen zijn, indien voorzien van een straatnaam, in het NWB-Wegen opgenomen. Indien een weg gescheiden rijbanen heeft, wat vooral het geval is bij Rijkswegen, worden deze als aparte wegvakken in het bestand verwerkt. Het NWB Wegen bestand bestaat op dit moment uit ruim 158.000 hectopunten en meer dan 1 miljoen gedigitaliseerde wegvakken met een totale lengte van bijna 158.000 kilometer (meting 2020). Het NWB Wegen bestand wordt maandelijks geactualiseerd. Per 1 juli 2020 zijn de Woonplaatsnamen en Gemeentenamen in het NWB BAG Compliant. Dit houdt in dat de schrijfwijze van de namen volgens de officiele spelling geschreven zijn. De Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) is in 2009 ingevoerd en overheidsinstanties hebben een gebruikersplicht om deze registratie te gebruiken bij het uitvoeren van hun taak. Zo ook het NWB. Het NWB gebruikte tot nu toe de NEN schrijfwijze voor woonplaatsen en gemeentenamen. Hierbij werden de namen uniek gemaakt en woonplaatsen werden in hoofdletters geschreven. In de BAG kan het voorkomen dat een woonplaatsnaam met dezelfde spelling in verschillende gemeenten voorkomt. Deze structuur is overgenomen in het NWB en is daarmee hetzelfde als de BAG. Om aan deze aanpassing te wennen is er voor de BAG schrijfwijze een nieuwe kolom toegevoegd aan het NWB (kolom WPSNAAM). De woonplaatsnaam volgens de oude spelling, blijft de kolom WPSNAAMNEN en is verplaatst naar de laatste kolom. Uiteindelijk zal deze laatste kolom (WPSNAAMNEN) verdwijnen, de vervaldatum wordt nader bepaald. Wij adviseren u daarom om de kolom WPSNAAM vanaf 1-7-2020 te gaan gebruiken. Meer informatie en nieuws over het NWB is te vinden op https://nationaalwegenbestand.nl/ Vertegenwoordigers van gemeenten, provincies, waterschappen en Rijkswaterstaat zijn gestart met het ontwerpen en organiseren van de samenwerking rondom het NWB. In het kader van deze doorontwikkeling van het NWB, komen wij graag in contact met u, de NWB gebruiker. Daarom vragen wij u een email te sturen met uw contactgegevens naar het volgende adres: nwb@rws.nl