From 1 - 10 / 219
  • Overzicht van de individuele luchtfotos die zijn gebruikt om het orthofotomozaiek op te bouwen van Nederland. Hiermee is informatie op te vragen over o.a. opnametijdstip (datum en tijd) van elke luchtfoto.

  • infrarood orthofoto voor vegetatie kartering Getijde: NAP -1.05 m

  • Orthofotomozaiek van het projectgebied Eems_Dollard vervaardigd uit stereoluchtfoto-opnamen op 24-09-2023 ter ondersteuning van het vegetatie monitoringsprogramma in opdracht van WVL

  • Orthofotomozaiek van het projectgebied Vliestroom Geomorfologie vervaardigd uit stereoluchtfoto-opnamen op 09-11-2022 ter ondersteuning van het zoute ecotopen monitoringsprogramma in opdracht van WVL

  • infrarood orthofoto voor vegetatie kartering

  • Orthofotomozaiek van Schiemonnikoog, Vegwad Wadden vervaardigd uit stereoluchtfoto opnamen op 06/09/2010 ter ondersteuning van MWTL monitorings programma in opdracht van de Waterdienst.

  • Orthofotomozaiek van het projectgebied Westerschelde Vegetatie vervaardigd uit stereoluchtfoto-opnamen op 12-9-2022 ter ondersteuning van het vegetatie monitoringsprogramma in opdracht van WVL

  • Orthofotomozaiek van Westerschelde vervaardigd uit stereoluchtfoto opnamen op 24/07/2012 ter ondersteuning van Geomorphology monitoringsprgramma in opdracht van de Waterdienst.

  • In de wegkenmerkendatabase bomen in de berm worden de afstand van bomen en ondergroei tot de weg weergegeven. Het gaat om de wegen met een snelheid van 80 km/h en hoger. Het in kaart brengen van de bomen en ondergroei is belangrijk voor de verkeersveiligheid. Het betreffen bomen en ondergroei langs een weg op wegen met de wat hogere maximumsnelheden. Daar waar de bomen dicht op de weg staan is de kans op ongelukken groter. Zeker als de gereden snelheden hoger zijn. In eerste instantie is deze wegkenmerkendatabase ontwikkeld voor de verkeersveiligheid, maar deze zou ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden.

  • In de wegkenmerkendatabase geleiderails wordt de aanwezigheid van geleiderails in de middenberm vastgelegd. Dit wordt bepaald voor de verkeersveiligheid. Hoe smaller de middenberm, hoe gemakkelijker een voertuig op de verkeerde weghelft kan geraken, met alle gevolgen van dien. Daarbij is het ook van belang om te inventariseren of in de middenberm andere obstakels aanwezig zijn, zoals geleiderails, greppels of andere objecten die kunnen voorkomen dat voertuigen op de verkeerde weghelft kunnen komen. Indien er geleiderails aanwezig zijn in de middenberm dan wordt op dit op plek niet de breedte van de middenberm bepaald. De wegen met een geleiderail in de middenberm zijn immers al beschermd. Geleiderails in de middenberm worden bepaald voor wegen met maximum snelheid van 70 km en hoger en de wegen moeten gescheiden rijbanen hebben.