From 1 - 10 / 490
  • Ook genaamd: Isolated dangers in the fairway/navigation channel under and above water Geïsoleerde gevaren in de vaargeul onder en boven water

  • De dataset bevat de pijpleidingen binnen en buiten het NCP, behalve de leidingen op het Britse Continentaal Plat. Hieronder vallen de toekomstige, in gebruik zijnde en de verlaten pijpleidingen. Op pijpleidingen binnen het NCP worden actief beheerd.

  • Ook genaamd: Shoreline construction Oeverlijn constructies

  • Het NWB-Wegen is een digitaal geografisch bestand van alle wegen in Nederland. Opgenomen zijn alle wegen die worden beheerd door wegbeheerders als het Rijk, provincies, gemeenten en waterschappen, echter alleen voor zover deze zijn voorzien van een straatnaam of nummer. Dus ook losliggende voet- en fietspaden en onverharde wegen zijn, indien voorzien van een straatnaam, in het NWB-Wegen opgenomen. Indien een weg gescheiden rijbanen heeft, wat vooral het geval is bij Rijkswegen, worden deze als aparte wegvakken in het bestand verwerkt. Het NWB-Wegen bestand bestaat op dit moment uit ruim 158.000 hectopunten en meer dan 1 miljoen gedigitaliseerde wegvakken met een totale lengte van bijna 158.000 kilometer (meting 2020). In dit afgeleide product zijn echter alleeen de rijks- en provinciale wegen opgenomen. Het is mogelijk om het routesysteem te segmenteren op basis van informatie die aanwezig is in onder het wegvak liggende entiteiten. Hierbij is sprake van twee mogelijke varianten: A: hectointervallen: B: combinatie van hectointervallen en posities van hectopunten. Het verschil tussen beide varianten is dat variant A uitgaat van de situatie waarin hectometerpaaltjes op een wegvak op gelijke afstanden van elkaar staan. In de praktijk is dat niet zo. Daarom is variant B ontwikkeld. In deze variant wordt elk segment gevormd door de posities van de hectopunten, gecombineerd met hectometrering van hectosprongen en juncties van wegvakken (dit zijn dus de hectointervalen). Omdat de gebruiker het netwerk op verschillende niveaus zal willen weergeven, worden er vijf verschillende routesystemen geleverd. Het NWB_wegen_route product wordt maandelijks geactualiseerd. Meer informatie en nieuws over het NWB is te vinden op https://nationaalwegenbestand.nl/ Vertegenwoordigers van gemeenten, provincies, waterschappen en Rijkswaterstaat zijn gestart met het ontwerpen en organiseren van de samenwerking rondom het NWB. In het kader van deze doorontwikkeling van het NWB, komen wij graag in contact met u, de NWB gebruiker. Daarom vragen wij u een email te sturen met uw contactgegevens naar het volgende adres: nwb@rws.nl

  • Bekijk en download de diverse databestanden met de beleidsmatige ruimtelijke indelingen voor het hoofdvaarwegennet. Beleidsmatige ruimtelijke indelingen zijn administratieve indelingen van het netwerk. De kenmerken van deze indelingen zie je in werkelijkheid niet, zoals netwerkschakels. Hiermee verzamelen we informatie over de eigenschappen, omgeving, financiën en de prestaties van het netwerk. Zo bewaken we de kwaliteit van de verschillende netwerkonderdelen.

  • Hoogte van de rijkswegen en provinciale wegen in meters ten opzichte van NAP. Meer informatie en nieuws over het NWB is te vinden op https://nationaalwegenbestand.nl/

  • De Rijksoverheid werkt samen met andere overheden aan het veilig, bereikbaar en leefbaar houden van Nederland. Dit doen zij door te investeren in betere wegen, het spoor en waterwegen. Alle investeringen hiervoor staan in het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT).

  • Verzameling van de meest recente jaarintensiteiten van het vervoer van gevaarlijke stoffen in bulk welke o.b.v. de telmethodiek "geteld" geregistreerd worden. Voor wegen die tot het basisnet behoren gebeurt dit met 1-2 weken continue tellingen (camera's); op andere wegen kan de data ook op een andere (in de telmethodiek opgenomen) wijze verkregen zijn. Het bestand wordt (half)jaarlijkse geupdate nadat monitoringsrapportage basisnet weg aan de 2e Kamer is aangeboden en de nieuwe intensiteiten openbaar gemaakt mogen worden.

  • Verhardingen: Verharde toplaag van het weglichaam. Hier wordt de materiaalsoort geregistreerd van de toplaag van beide hoofdrijbanen.

  • Divergenties: Punt of gebied waar een rijbaan onder een kleine hoek overgaat in twee rijbanen ten behoeve van verkeer met dezelfde oorspronkelijke rijrichting.