From 1 - 10 / 341
  • De data beschrijft de (gewogen) gemiddelde positie van de hoekreflectoren sinds de startdatum. Foutieve metingen zijn handmatig verwijderd en de weging is op basis van de omgekeerde variantie. Met de positie van de hoekreflector wordt het reflectiepunt bedoeld; in de hoek waar de drie platen samenkomen. Hoekreflectoren bieden een stabiele en heldere weerkaatsing van een radarsignaal. Die eigenschap zorgt ervoor dat hoekreflectoren kunnen worden gebruikt voor de kalibratie van en/of als referentie in radarbeelden. De hoekreflectoren zijn dubbel opgesteld, namelijk voor radarsignalen vanuit oostelijke en westelijke richting zodat de hoekreflectoren zichtbaar zijn in radarbeelden van radarsatellieten in opgaande en neergaande baan (voor een polaire satellietbaan). De hoekreflector is bij benadering rechthoekig (3 platen) met ribben van 60 cm lengte. Voor de exacte positie van de hoekreflector voor een radarbeeld uit de oostelijke of westelijke richting moet er respectivelijk 2,5 mm worden afgetrokken of opgeteld bij de x-positie vanwege de plaatdikte die de twee reflectordelen scheidt. In de tabel is de internationale notatie voor decimalen toegepast, namelijk punten in plaats van komma's.

  • INWEVA staat voor INtensiteiten op WEgVAkken. Op ca. 4.000 wegvakken wordt de verkeersintensiteit gemeten. De overige wegvakken worden op basis van een verkeersmodel bijgeschat. Het betreft een verzameling bestanden met verkeersintensiteiten op het hoofdwegennet met uitsplitsing naar dagtypes en voertuig categorieën.

  • Een verzameling bestanden met verkeersintensiteiten van 2015 op het hoofdwegennet met uitsplitsing naar dagtypes en voertuig categorieën.

  • Het bestand geRegistreerde Ongevallen Nederland is een bestand met de ongevallenmeldingen van diverse aanleverende instanties gekoppeld aan het digitale wegennet (het Nationale Wegenbestand, NWB). Met dit product kunt u verschillende verkeersveiligheidsanalyses voor uw beheersgebied uitvoeren en is in het bijzonder geschikt voor: - beleid (formuleren, monitoren, evalueren), - onderzoek en - wegbeheer. De ongevallengegevens van 2024 zijn nu beschikbaar.

  • Dataset met utilitaire bewegwijzering, kruispunten, wegwijzerlocaties, beheerders en situatieschetsen uit heel Nederland. In totaal zijn er gegevens van zo'n 95.000 actuele wegwijzers opgenomen. Het bestand is in beheer bij de Nationale Bewegwijzeringsdienst (NBd).

  • Combiroutes die standaard gevlogen worden.

  • Berekende trendwaarden horizontale positie kustlijn ten opzicht van de Basiskustlijn voor het jaar 2018. Cijfer en kaarten worden jaarlijks verwerkt in het kustlijnkaartenboek dat wordt uitgegeven door RWS WVL. Op basis van dit boek wordt het suppletieschema voor het jaar 2 jaar na meting vastgesteld. Afgebeeld is de trend in uitwijking van de positie van de te toetsen kustlijn (TKL) ten opzichte van de Basiskustlijn. In de onderliggende tabel alle toetsparameters die door toetsprogrammatuur MorphAn worden uitgerekend. De kleuring geeft de richting van de trend (zeewaarts/landwaarts) en geeft de ligging weer van de tkl (zeewaarts/landwaarts).

  • Berekende trendwaarden horizontale positie kustlijn ten opzicht van de Basiskustlijn voor het jaar 2019. Cijfer en kaarten worden jaarlijks verwerkt in het kustlijnkaartenboek dat wordt uitgegeven door RWS WVL. Op basis van dit boek wordt het suppletieschema voor het jaar 2 jaar na meting vastgesteld. Afgebeeld is de trend in uitwijking van de positie van de te toetsen kustlijn (TKL) ten opzichte van de Basiskustlijn. In de onderliggende tabel alle toetsparameters die door toetsprogrammatuur MorphAn worden uitgerekend. De kleuring geeft de richting van de trend (zeewaarts/landwaarts) en geeft de ligging weer van de tkl (zeewaarts/landwaarts).

  • Contour Nederland voor ENC achtergrondkaart vervaardigd uit TOP50NL featureclass REGISTRATIEFGEBIED_VLAK

  • De gemiddelde uurintensiteiten van 2023 op werkdagen voor het HWN, met onderscheid naar voertuig categorieen.