From 1 - 10 / 488
  • Ook genaamd: Long-time obstructions in the fairway and reliability Langdurige obstructies in de vaarweg en betrouwbaarheid

  • Serie aan lijnen waarop informatie geprojecteerd is, zoals bijvoorbeeld reflectiefactoren en hoogte-informatie.

  • De wegkenmerkendatabase is een verzameling van databases met elk een relevant wegkenmerk dat gekoppeld kan worden aan het nationaal wegenbestand (NWB). Dit kunnen wegkenmerken zijn als bijvoorbeeld de maximumsnelheid, de breedte van de weg of de aanwezigheid van inritten. Voor elk van deze wegkenmerken is een apart bestand aanwezig. Er zijn kenmerken met een jaarlijkse update en kenmerken met een maandelijkse update. In eerste instantie is deze wegkenmerkendatabase ontwikkeld voor de verkeersveiligheid, maar deze zou ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden. Hier zijn de volgende kenmerken in het xml formaat te downloaden: - Vrachtwagentolheffingsnetwerk (maandelijks)

  • Rijbanen: De volgende soorten rijbanen worden getoond in kolom OMSCHR: - gescheiden rijbaan - niet-gescheiden rijbaan - wisselstrook Rijbanen zijn gescheiden indien een fysieke scheiding bestaat voor verkeer in twee verschillende richtingen. Een fysieke scheiding wil zeggen dat hoofdrijbanen gescheiden worden door een middenberm, geleiderail etc. zodat het verkeer zich in gescheiden richtingen voortbeweegt. Bij niet-gescheiden rijbanen is deze fysieke scheiding niet aanwezig.

  • Inhaalverboden: Inhalen: Een zich in dezelfde richting bewegende weggebruiker voorbij gaan. Het begin van het inhaalverbod wordt aangegeven met RVV borden F1 en F3. Het einde met de RVV borden F2 en F4. Eventuele bloktijden van het inhaalverbod worden aangegeven met tijden op een onderbord. De onderborden worden geplaatst onder de RVV borden F1 en F3.

  • De dataset bevat de pijpleidingen binnen en buiten het NCP, behalve de leidingen op het Britse Continentaal Plat. Hieronder vallen de toekomstige, in gebruik zijnde en de verlaten pijpleidingen. Op pijpleidingen binnen het NCP worden actief beheerd.

  • Strooksignaleringen: Strooksignaleringen zoals file en mist signaleringen worden door het verkeerssignaleringssysteem in 2 groepen ingedeeld: signaleringen per rijbaan en signaleringen per rijstrook.

  • Rijstroken: Rijstroken zijn onderdelen van rijbanen. Een rijstrook is een gemarkeerd gedeelte van de rijbaan, dat minimaal plaats biedt aan een enkele rij motorvoertuigen op meer dan 2 wielen. Alléén rijstroken van de geïnventariseerde rijbanen worden geregistreerd bij de betreffende rijbaan. Het aantal rijstroken aan het begin en het aantal rijstroken aan het eind worden getoond in kolom OMSCHR.

  • Wegcategorie naar beleving: Op grond van de uiterlijke verschijningsvorm van de weg, kan er bij de weggebruiker een fictief beeld ontstaan ten aanzien van het verkeerspatroon van de weg, met name waar dit de samenstelling van het verkeer en de snelheid betreft. De volgende soorten wegcategorie naar beleving worden geregistreerd en getoond in kolom OMSCHR: 1. autosnelweg, 2. autoweg, 3. weg gesloten voor langzaam verkeer, 4. weg gesloten voor (brom)fietsers, 5. weg voor alle verkeer (gemengd verkeer).

  • Bekijk en download de diverse databestanden met de beleidsmatige ruimtelijke indelingen voor het hoofdwatersysteem. Beleidsmatige ruimtelijke indelingen zijn administratieve indelingen van het netwerk. De kenmerken van deze indelingen zie je in werkelijkheid niet, zoals netwerkschakels. Hiermee verzamelen we informatie over de eigenschappen, omgeving, financiën en de prestaties van het netwerk. Zo bewaken we de kwaliteit van de verschillende netwerkonderdelen.