From 1 - 10 / 145
  • Het bevat de zoneringen, waterstaatswerk (vroeger kernzone) en beschermingszone, van alle waterkeringen in beheer bij Rijkswaterstaat, primair en niet primair. Juridisch zijn de zoneringen in het DSO (Omgevingswet) geldig bij afwijkingen met de zoneringen in de legger.

  • De geometrische begrenzing van de Noordzee beperkingengebied Rijk 2022 actualisatie Omgevingsregeling. Dit is de Rijkswaterstaat bron van de in de Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en Staatscourant gepresenteerde versie. Deze kan hiervan licht afwijken vanwege de geometrische aanlevereisen van de DSO. De geometrische begrenzing is ontstaan vanuit de geometrische samenvoeging van geometrie Pre-processing: vWaterstaatswerken, Waterbeheergrens. De datum inwerkingtreding Omgevingswet (2022-09-28), datum productie geometrie (2022-02-17) en datum gebruikte bronnen (2021-12-15) is opgenomen in de metadata.

  • De geometrische begrenzing van de Contour 30 - Kunstwerken met diskcode 2024 actualisatie Omgevingsregeling. Dit is de Rijkswaterstaat bron van de in de Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en Staatscourant gepresenteerde versie. Deze kan hiervan licht afwijken vanwege de geometrische aanlevereisen van de DSO. De geometrische begrenzing is ontstaan vanuit de geometrische samenvoeging van geometrie KernGIS: vKunstwerk, DISK. De datum inwerkingtreding Omgevingswet (2024-10-01), datum productie geometrie (2023-12-18) en datum gebruikte bronnen (2023-10-25) is opgenomen in de metadata.

  • Netwerkschakels hoofdwatersysteem die zijn gekoppeld aan de voornaamste locaties waar Rijkswaterstaat in 2025 geplande en of uitgestelde werkzaamheden en beheersmaatregelen verwacht. Deze werkzaamheden en of maatregelen kunnen de beschikbaarheid van de netwerken beperken. Alle kaarten zijn momentopnames van augustus 2024. Gedurende het jaar kunnen er wijzigingen optreden door her prioritering, vertragingen, inspecties of andere factoren. Kaart 1: Bruggen met een beperking voor het weg- en scheepvaartverkeer. Deze kaart toont de belangrijkste bruggen met beperkingen voor zowel weg- als scheepvaartverkeer. De beperkingen varieren van gewichts- of snelheidslimieten tot een verminderd aantal rijstroken. Deze maatregelen zijn noodzakelijk wanneer bruggen niet meer voldoen aan de huidige gebruikseisen. Ze verkleinen de kans op schade en waarborgen de veiligheid. In veel gevallen ontstaan de beperkingen door zorgen over de constructieve veiligheid van de bruggen, die vaak zijn ontworpen voor lichter verkeer dan het huidige gebruik. Kaart 2: Gepland grootschalig onderhoud en vernieuwing. Deze kaart geeft een overzicht van de geplande werkzaam heden voor grootschalig onderhoud en vernieuwing in 2025, die kunnen leiden tot hinder voor zowel weg- als scheepvaartverkeer. De clustering op het niveau van netwerkschakels in plaats van rijkswegen heeft bijgedragen aan de getoonde aantallen, vooral bij verhardingen en verlichting. Kaart 3: Uitgestelde werkzaamheden en of een verhoogd Inspectieregime. Deze kaart toont de belangrijkste locaties waar uitgestelde werkzaamheden of constructieve veiligheidskwesties een verhoogd inspectieregime vereisen. Rijkswaterstaat houdt intensief toezicht. om de veiligheid te waarborgen. Indien er veiligheidsrisicos ontstaan, worden beperkingen opgelegd. Kaart 4: Beperkingen, geplande en uitgestelde werkzaamheden per MIRT-regio. Deze samengestelde kaart, ingedeeld naar de vijf MIRT regios (Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport), geeft per regio inzicht in mogelijke hinder voor weg- en scheepvaartverkeer door: beperkingen bij bruggen, zoals snelheids- en gewichtsbeperkingen, vanwege constructieve veiligheidskwesties; gepland grootschalig onderhoud en vernieuwing in 2025; uitgestelde werkzaamheden en of een verhoogd inspectieregime. Rijkswaterstaat adviseert gebruik van de webservices. Wilt u data downloaden let er dan op dat u 1 van de 4 lagen staatvandeinfrastructuur gebruikt waarbij u alle data in 1 keer downloadt. In totaal zijn er 4 bestanden.

  • Luchtfoto gevlogen t.b.v. het maken van een DTM voor de A27 Lunetten - Hooipolder.

  • De Rijksoverheid werkt samen met andere overheden aan het veilig, bereikbaar en leefbaar houden van Nederland. Dit doen zij door te investeren in betere wegen, het spoor en waterwegen. Alle investeringen hiervoor staan in het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT).

  • De geometrische begrenzing van de Kustfundament Rijk 2020 actualisatie Omgevingsregeling. Dit is de Rijkswaterstaat bron van de in de Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en Staatscourant gepresenteerde versie. Deze kan hiervan licht afwijken vanwege de geometrische aanlevereisen van de DSO. De geometrische begrenzing is ontstaan vanuit de geometrische samenvoeging van geometrie BarroRarro: bijlage2_kustfundament. De datum inwerkingtreding Omgevingswet (2020-12-03), datum productie geometrie (2020-04-23) en datum gebruikte bronnen (2020-04-23) is opgenomen in de metadata.

  • Dit bodemhoogtebestand bevat een grid van de laatst gemeten bodemhoogten van de Rijkswateren in opdracht van Rijkswaterstaat. De bodemhoogten zijn uitgedrukt in meters t.o.v. NAP.

  • Orthofotomozaiek van het projectgebied Terschelling Oost vervaardigd uit stereoluchtfoto-opnamen op 11-8-2024 ter ondersteuning van het vegetatie monitoringssprogramma in opdracht van WVL