From 1 - 10 / 218
  • Orthofotomozaiek Eroderende Maasoevers Falsecolour 2012 vervaardigd uit stereoluchtfoto opnamen op 02 Juni & 20 Juli 2012 ter ondersteuning van Fotolucht Eroderende Maasoevers monitoringsprgramma in opdracht van de Waterdienst.

  • Orthofotomozaiek van het projectgebied Griend vervaardigd uit stereoluchtfoto-opnamen op 27-07-2018 ter ondersteuning van het vegetatie monitoringsprogramma in opdracht van WVL

  • Orthofotomozaiek van het projectgebied Haringvlietmonding vervaardigd uit stereoluchtfoto-opnamen op 6-8-2024 ter ondersteuning van het vegetatie monitoringssprogramma in opdracht van WVL

  • In de wegkenmerkendatabase wegcategorisering wordt een wegencategorisering aangebracht in het NWB. De volgende wegcategorieën zijn mogelijk. Eén van de belangrijke toepassingsgebieden voor het toevoegen van de wegcategorieën zijn de verkeersmodellen. In deze verkeersmodellen is het noodzakelijk om een hiërarchische indeling van het netwerk te kennen en om eenvoudig die wegvakken te kunnen uitsluiten die niet relevant zijn voor de verkeersmodellering. Voor het opbouwen van een gesloten netwerk met de relevante wegen worden de wegvakken met de volgende wegcategorieën geselecteerd: autosnelweg, autoweg, regionale weg, stadshoofdweg en lokale weg. De wegencategorisering kent de volgende hiërarchie: - autosnelweg - autoweg - regionale weg - lokale weg - stadshoofdweg - straat - erf - onverharde weg Naast dit rijtje worden ook nog andere typen wegen onderscheiden. Het gaat om: - fietspad - onbekend - OV-verbinding - ruiterpad - verzorgingsplaats - voetpad In eerste instantie was het de bedoeling om zoveel mogelijk aan te sluiten bij de wegencategorisering van duurzaam veilig. Omdat deze vooral wordt bepaald door het fysieke voorkomen van de weg, zoals de breedte, de belijning en de berminrichting. Dit zijn allemaal wegkenmerken die niet gemakkelijk uit open databronnen te halen zijn. Daarom is ervoor gekozen om met name geldende maximum snelheden te gebruiken om te bepalen in welke categorie het valt. Omdat de duurzaam-veilig-categorieën dan vooral wensbeelden zijn, maar niet altijd weergeven of de weg daar ook echt fysiek aan voldoet is ervoor gekozen om nieuwe benamingen te gebruiken. Dit om te voorkomen dat men op basis van de naam verwacht dat een weg aan een bepaalde duurzaam veilig categorie voldoet. De oorspronkelijke benamingen en de nieuwe benamingen staan in het Gebruikersinformatie Wegkenmerkendatabase WKD 1.5 30-05-2023 document in een tabel weergegeven.

  • In de wegkenmerkendatabase parkeerpunten worden de parkeerpunten weergegeven op wegen met een maximumsnelheid van 70, 80, 90 of 100 km en alle wegen onder het beheer van het rijk. Het in kaart brengen van de parkeerpunten is van belang voor de verkeersveiligheid. Het betreffen de parkeermogelijkheden langs een weg op wegen met de wat hogere maximumsnelheden. Vaak zijn dit punten waar je met de auto even tijdelijk kan staan vanwege een calamiteit of pech of waar geparkeerd kan worden. Bij het inparkeren zijn er rembewegingen nodig en bij het opnieuw deelnemen aan het verkeer zijn de snelheidsverschillen groot. Daarom zijn dit potentieel gevaarlijke situaties voor de verkeersveiligheid. In eerste instantie is deze wegkenmerkendatabase ontwikkeld voor de verkeersveiligheid, maar deze zou ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden.

  • Overzicht van de individuele luchtfotos die zijn gebruikt om het orthofotomozaiek op te bouwen van Nederland. Hiermee is informatie op te vragen over o.a. opnametijdstip (datum en tijd) van elke luchtfoto.

  • In de wegkenmerkendatabase vrachtwagentolheffingsnetwerk

  • Orthofotomozaiek van Rijntakken vervaardigd uit stereoluchtfoto opnamen op 1996 tot 1998 ter ondersteuning van Ecotopen monitoringsprogramma in opdracht van de Waterdienst

  • Overzicht van de individuele luchtfotos die zijn gebruikt om het orthofotomozaiek op te bouwen van Nederland. Hiermee is informatie op te vragen over o.a. opnametijdstip (datum en tijd) van elke luchtfoto.

  • Orthofotomozaiek van Rottum, Vegwad Wadden vervaardigd uit stereoluchtfoto opnamen op 06/09/2010 ter ondersteuning van MWTL monitorings programma in opdracht van de Waterdienst.