continual
Type of resources
Topics
Provided by
Years
Representation types
Update frequencies
status
online bronnen
Scale
Resolution
-
Deze dataset moet alle afspraken bevatten die met derden zijn gemaakt en een uitzondering vormen op het generieke uitgangspunt dat alles dat eigendom van I&W is ook beheerd dient te worden door de prestatiecontractaannemer. Dit alles met betrekking tot het natte areaal van Rijkswaterstaat in Zuid-Nederland. De uit deze dataset te vormen grens wordt de TOGA genoemd. TOGA: Te Onderhouden Gebieden en Assets. De TOGA grens komt tot stand op basis van het zogenaamde afpelmodel. Hierbij worden alle eigendommen van RWS op basis van gemaakte afspraken met derden of andere organisatieonderdelen vermeerderd of in mindering gebracht. Hierbij worden de volgende categorieën afspraken onderscheiden: - Domein B: vermeerderd met (BIJ): onderhoudstaken aan assets/IH van derden uit te voeren door RWS - Domein C: verminderd met (AF): onderhoudstaken aan assets/IH belegd bij andere RWS-organisatieonderdelen - Domein D: verminderd met (AF): onderhoudstaken aan assets/IH belegd bij andere partij buiten RWS - Domein E: verminderd met (AF): onderhoudstaken aan assets/IH (tijdelijk) belegd bij andere contracten binnen RWS De domeinen zijn in de vorm van vlakken in deze dataset opgenomen. Als al deze zaken volledig en correct in kaart zijn gebracht is op basis van het kadastrale eigendom van I&M en deze domeinen het te onderhouden gebied vast te stellen voor het PrestatieContract Nat 19-24. Dit is het gebied waarop tijdens de aanbesteding wordt ingeschreven en waar de aannemer tijdens de uitvoering verantwoordelijkheid draagt. Deze grens kan en zal gedurende de looptijd van het contract nog worden aangepast aan de veranderde werkelijkheid. Toch is het doel om deze grens zo exact mogelijk de beheer- en onderhoudssituatie bij aanvang van het contract te laten weergeven om er voor te zorgen dat een minimum aan wijzigingen (VTW's) tijdens de looptijd nodig zullen zijn. Voor de grens gelden de volgende generieke uitgangspunten: - Tenzij anders aangegeven zijn alle borden uit Vamis altijd in beheer/onderhoud bij de PCN aannemer. - Tenzij anders aangegeven zijn alle zorg-plichtige bomen op kadastraal eigendom van I&M altijd in beheer/onderhoud bij de PCN aannemer. - Tenzij anders aangegeven zijn alle oevers (lijn tussen land en water) op kadastraal eigendom van I&M altijd in beheer/onderhoud bij de PCN aannemer. Revisie 12-10-2018 : N.a.v. een update van de data in de PCN 19-24 dataroom. Nieuwe randbeheergrens gegenereerd, nieuwe RVB percelen toegevoegd, diverse afspraken aangepast/toegevoegd/verwijderd. Revisie 09-04-2018 : Feedback van PPO daar waar mogelijk verwerkt in de data. Alle afmeervoorzieningen ZN nagelopen en waar nodig gecorrigeerd. Verhardingen D2.13 opnieuw gegenereerd. Definitieve dataroom versie TOGA PCN 19-24 (aanbesteding). Revisie 28-03-2018 : Dataroom versie PCN 19-24, in deez versie is een nieuwe kadaster dataset verwerkt, de meest actuele RVB data. Nieuwe afspraken en feedback is verwerkt en de opmaak van de dataset is aangepast om deze in overeenstemming te brengen met de andere data in de BKN ZN plus database. Afpel en TOGA maken vanaf nu deel uit van de BKN ZN plus database. Revisie 07-12-2017 : Meer feedback en BOP's verwerkt, generiek alle wegen uit TOGA gehaald ivm WHW Revisie 06-11-2017 : eerste feedback en BOP's verwerkt Revisie 01-09-2017 : Nieuwe kadastrale data verwerkt (d.d. 01-07-2017), nieuwe RVB data verwerk (d.d. 05-08-2017), aanpassingen n.a.v. interviews en feedback uit vorige publicatie. Revisie 06-11-2017: BMK afspraken toegevoegd (eerdere versie bevatte oude grens uit BMK 1.5 contract), randbeheerlijn toegevoegd (twee meter oever op I&M eigendom), grote hoeveelheid RVB restvlaken (tekenfouten RVB) bijgewerkt (restruimte tussen overeenkomsten en in water overstekende vlakken).
-
Historische meetgegevens betreffende de fysisch-chemische en chemische kwaliteit componenten van de Waterbodem van de rijkswateren opgeslagen in DONAR. De resultaten zijn afkomstig uit het nationale meetprogramma Monitoring Waterstaatkundige Toestand des Lands (MWTL). Er worden veel verschillende parameters gemeten in de waterbodem. Afhankelijk van de soort meting en locatie wordt incidenteel, eenmaal per jaar tot dagelijks gemeten. Deze dataset vormt samen met de datasets Oppervlaktewater en Zwevend stof de serie Waterkwaliteit - Chemisch.
-
Op deze website worden in opdracht van het Rijk gegevens gepresenteerd die relevant zijn voor de monitoring van lokaal en regionaal klimaatbeleid.
-
De wegkenmerkendatabase is een verzameling van databases met elk een relevant wegkenmerk dat gekoppeld kan worden aan het nationaal wegenbestand (NWB). Dit kunnen wegkenmerken zijn als bijvoorbeeld de maximumsnelheid, de breedte van de weg of de aanwezigheid van inritten. Voor elk van deze wegkenmerken is een apart bestand aanwezig. In deze wegkenmerkendatabase worden de lastbeperkingen van alle wegen in het NWB weergegeven voor zover deze zijn aangegeven in het verkeersbordenbestand. aslastbeperkingen komen vaak voor op bruggen en bijvoorbeeld kademuren. In eerste instantie is deze wegkenmerkendatabase ontwikkeld voor de verkeersveiligheid, maar deze zou ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden. Herinrichting WKD Wegkenmerken In de komende periode worden de wegkenmerken heringericht met als doel een compactere en eenduidigere vastlegging van gegevens. Hierbij worden bepaalde technische kolommen, zoals NWB_versie en Wegvak begindatum, verwijderd vanwege hun overbodigheid of gebrek aan toegevoegde waarde. De volgende WKD-kenmerken zullen een update krijgen: • Aslastbeperkingen • Hoogtebeperkingen • Lastbeperkingen • Lengtebeperkingen • Schoolzone • Verkeerstypen • Wegbreedte • Wegcategorisering • Wegversmallingen Beide varianten van de aangepaste gegevens zullen volgende maand beschikbaar zijn op de gebruikelijke platforms. Aanpassingen aan WKD-bestanden Daarnaast worden in alle WKD-bestanden de kolommen Begindatum en WVK_ID omgedraaid voor een uniforme identificatie. Deze wijziging wordt doorgevoerd in het najaar van 2024.
-
De wegkenmerkendatabase is een verzameling van databases met elk een relevant wegkenmerk dat gekoppeld kan worden aan het nationaal wegenbestand (NWB). Dit kunnen wegkenmerken zijn als bijvoorbeeld de maximumsnelheid, de breedte van de weg of de aanwezigheid van inritten. Voor elk van deze wegkenmerken is een apart bestand aanwezig. In deze wegkenmerkendatabase worden de inritten weergegeven op wegen met een maximumsnelheid van 70, 80, 90 of 100 km/uur en alle wegen onder het beheer van het rijk. Het in kaart brengen van deze inritten is belangrijk voor de verkeersveiligheid. Het betreffen inritten langs een weg op wegen met de wat hogere maximumsnelheden. Vaak zijn dit punten waar je met de auto afslaat of de weg opdraait. Bij het opdraaien op de weg of afremmen om een inrit te nemen zijn de snelheidsverschillen groot. Daarom zijn dit potentieel gevaarlijke situaties voor de verkeersveiligheid In eerste instantie is deze wegkenmerkendatabase ontwikkeld voor de verkeersveiligheid, maar deze zou ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden. Herinrichting WKD Wegkenmerken In de komende periode worden de wegkenmerken heringericht met als doel een compactere en eenduidigere vastlegging van gegevens. Hierbij worden bepaalde technische kolommen, zoals NWB_versie en Wegvak begindatum, verwijderd vanwege hun overbodigheid of gebrek aan toegevoegde waarde. De volgende WKD-kenmerken zullen een update krijgen: • Aslastbeperkingen • Hoogtebeperkingen • Lastbeperkingen • Lengtebeperkingen • Schoolzone • Verkeerstypen • Wegbreedte • Wegcategorisering • Wegversmallingen Beide varianten van de aangepaste gegevens zullen volgende maand beschikbaar zijn op de gebruikelijke platforms. Aanpassingen aan WKD-bestanden Daarnaast worden in alle WKD-bestanden de kolommen Begindatum en WVK_ID omgedraaid voor een uniforme identificatie. Deze wijziging wordt doorgevoerd in het najaar van 2024.
-
De wegkenmerkendatabase is een verzameling van databases met elk een relevant wegkenmerk dat gekoppeld kan worden aan het nationaal wegenbestand (NWB). Dit kunnen wegkenmerken zijn als bijvoorbeeld de maximumsnelheid, de breedte van de weg of de aanwezigheid van inritten. Voor elk van deze wegkenmerken is een apart bestand aanwezig. In deze wegkenmerkendatabase worden parkeervlakken aan weerszijden van de weg weergegeven. Het in kaart brengen van de parkeervlakken is van belang voor de verkeersveiligheid. Het parkeren op straat levert vaak risico’s op voor de verkeersveiligheid. Denk maar aan het oversteken van kinderen tussen geparkeerde auto’s door en interactie tussen het parkerende verkeer en het overige verkeer op een weg. Ook het in- en uitstappen kan potentieel gevaarlijke situaties opleveren. In eerste instantie is deze wegkenmerkendatabase ontwikkeld voor de verkeersveiligheid, maar deze zou ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden. Bijvoorbeeld voor het bepalen van het aantal parkeervlakken in een bepaald gebied of straat. Herinrichting WKD Wegkenmerken In de komende periode worden de wegkenmerken heringericht met als doel een compactere en eenduidigere vastlegging van gegevens. Hierbij worden bepaalde technische kolommen, zoals NWB_versie en Wegvak begindatum, verwijderd vanwege hun overbodigheid of gebrek aan toegevoegde waarde. De volgende WKD-kenmerken zullen een update krijgen: • Aslastbeperkingen • Hoogtebeperkingen • Lastbeperkingen • Lengtebeperkingen • Schoolzone • Verkeerstypen • Wegbreedte • Wegcategorisering • Wegversmallingen Beide varianten van de aangepaste gegevens zullen volgende maand beschikbaar zijn op de gebruikelijke platforms. Aanpassingen aan WKD-bestanden Daarnaast worden in alle WKD-bestanden de kolommen Begindatum en WVK_ID omgedraaid voor een uniforme identificatie. Deze wijziging wordt doorgevoerd in het najaar van 2024.
-
De wegkenmerkendatabase is een verzameling van databases met elk een relevant wegkenmerk dat gekoppeld kan worden aan het nationaal wegenbestand (NWB). Dit kunnen wegkenmerken zijn als bijvoorbeeld de maximumsnelheid, de breedte van de weg of de aanwezigheid van inritten. Voor elk van deze wegkenmerken is een apart bestand aanwezig. In deze wegkenmerkendatabase voetgangersoversteekplaatsen..... Herinrichting WKD Wegkenmerken In de komende periode worden de wegkenmerken heringericht met als doel een compactere en eenduidigere vastlegging van gegevens. Hierbij worden bepaalde technische kolommen, zoals NWB_versie en Wegvak begindatum, verwijderd vanwege hun overbodigheid of gebrek aan toegevoegde waarde. De volgende WKD-kenmerken zullen een update krijgen: • Aslastbeperkingen • Hoogtebeperkingen • Lastbeperkingen • Lengtebeperkingen • Schoolzone • Verkeerstypen • Wegbreedte • Wegcategorisering • Wegversmallingen Beide varianten van de aangepaste gegevens zullen volgende maand beschikbaar zijn op de gebruikelijke platforms. Aanpassingen aan WKD-bestanden Daarnaast worden in alle WKD-bestanden de kolommen Begindatum en WVK_ID omgedraaid voor een uniforme identificatie. Deze wijziging wordt doorgevoerd in het najaar van 2024.
-
De wegkenmerkendatabase is een verzameling van databases met elk een relevant wegkenmerk dat gekoppeld kan worden aan het nationaal wegenbestand (NWB). Dit kunnen wegkenmerken zijn als bijvoorbeeld de maximumsnelheid, de breedte van de weg of de aanwezigheid van inritten. Voor elk van deze wegkenmerken is een apart bestand aanwezig. In deze wegkenmerkendatabase...... Herinrichting WKD Wegkenmerken In de komende periode worden de wegkenmerken heringericht met als doel een compactere en eenduidigere vastlegging van gegevens. Hierbij worden bepaalde technische kolommen, zoals NWB_versie en Wegvak begindatum, verwijderd vanwege hun overbodigheid of gebrek aan toegevoegde waarde. De volgende WKD-kenmerken zullen een update krijgen: • Aslastbeperkingen • Hoogtebeperkingen • Lastbeperkingen • Lengtebeperkingen • Schoolzone • Verkeerstypen • Wegbreedte • Wegcategorisering • Wegversmallingen Beide varianten van de aangepaste gegevens zullen volgende maand beschikbaar zijn op de gebruikelijke platforms. Aanpassingen aan WKD-bestanden Daarnaast worden in alle WKD-bestanden de kolommen Begindatum en WVK_ID omgedraaid voor een uniforme identificatie. Deze wijziging wordt doorgevoerd in het najaar van 2024.
-
De wegkenmerkendatabase is een verzameling van databases met elk een relevant wegkenmerk dat gekoppeld kan worden aan het nationaal wegenbestand (NWB). Dit kunnen wegkenmerken zijn als bijvoorbeeld de maximumsnelheid, de breedte van de weg of de aanwezigheid van inritten. Voor elk van deze wegkenmerken is een apart bestand aanwezig. In deze wegkenmerkendatabase worden de wegbreedtes van alle wegen in het NWB weergegeven. Er wordt per NWB wegvak aangegeven wat de mediane breedte is, de minimale breedte en de maximale breedte. De mediaan van de breedte van de weg geeft de breedte weer die voor het grootste deel van het wegvak ook de daadwerkelijke breedte is. Ook wordt er in het bestand aangegeven of er een versmallingsbord aanwezig is op het wegvak en of er ook wegversmalling aanwezig is. De wegbreedte van een wegvak wordt bepaald met de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). Dit geldt voor alle wegen behalve de Rijkswegen. Dit betekent ook dat de breedte wordt bepaald van kant tot kant en dat betreft de gehele breedte van het verhardingsvlak van de weg. Voor de rijkswegen is de breedte bepaald door het Digitaal Topografisch Bestand (DTB) van Rijkswaterstaat te gebruiken. De breedte die bepaald is voor de Rijkswegen, is de breedte tussen de verflijnen. Dit betekent dat bijvoorbeeld vluchtstroken en redresseerstroken niet tot de wegbreedte worden gerekend. De wegversmallingen en de bijbehorende verkeersborden zijn overgenomen uit het verkeersbordenbestand dat bij NDW beschikbaar wordt gesteld. Herinrichting WKD Wegkenmerken In de komende periode worden de wegkenmerken heringericht met als doel een compactere en eenduidigere vastlegging van gegevens. Hierbij worden bepaalde technische kolommen, zoals NWB_versie en Wegvak begindatum, verwijderd vanwege hun overbodigheid of gebrek aan toegevoegde waarde. De volgende WKD-kenmerken zullen een update krijgen: • Aslastbeperkingen • Hoogtebeperkingen • Lastbeperkingen • Lengtebeperkingen • Schoolzone • Verkeerstypen • Wegbreedte • Wegcategorisering • Wegversmallingen Beide varianten van de aangepaste gegevens zullen volgende maand beschikbaar zijn op de gebruikelijke platforms. Aanpassingen aan WKD-bestanden Daarnaast worden in alle WKD-bestanden de kolommen Begindatum en WVK_ID omgedraaid voor een uniforme identificatie. Deze wijziging wordt doorgevoerd in het najaar van 2024.
-
De wegkenmerkendatabase is een verzameling van databases met elk een relevant wegkenmerk dat gekoppeld kan worden aan het nationaal wegenbestand (NWB). Dit kunnen wegkenmerken zijn als bijvoorbeeld de maximumsnelheid, de breedte van de weg of de aanwezigheid van inritten. Voor elk van deze wegkenmerken is een apart bestand aanwezig. In deze wegkenmerkendatabase worden de parkeerpunten weergegeven op wegen met een maximumsnelheid van 70, 80, 90 of 100 km/uur en alle wegen onder het beheer van het rijk. Het in kaart brengen van de parkeerpunten is van belang voor de verkeersveiligheid. Het betreffen de parkeermogelijkheden langs een weg op wegen met de wat hogere maximumsnelheden. Vaak zijn dit punten waar je met de auto even tijdelijk kan staan vanwege een calamiteit of pech of waar geparkeerd kan worden. Bij het inparkeren zijn er rembewegingen nodig en bij het opnieuw deelnemen aan het verkeer zijn de snelheidsverschillen groot. Daarom zijn dit potentieel gevaarlijke situaties voor de verkeersveiligheid In eerste instantie is deze wegkenmerkendatabase ontwikkeld voor de verkeersveiligheid, maar deze zou ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden. Herinrichting WKD Wegkenmerken In de komende periode worden de wegkenmerken heringericht met als doel een compactere en eenduidigere vastlegging van gegevens. Hierbij worden bepaalde technische kolommen, zoals NWB_versie en Wegvak begindatum, verwijderd vanwege hun overbodigheid of gebrek aan toegevoegde waarde. De volgende WKD-kenmerken zullen een update krijgen: • Aslastbeperkingen • Hoogtebeperkingen • Lastbeperkingen • Lengtebeperkingen • Schoolzone • Verkeerstypen • Wegbreedte • Wegcategorisering • Wegversmallingen Beide varianten van de aangepaste gegevens zullen volgende maand beschikbaar zijn op de gebruikelijke platforms. Aanpassingen aan WKD-bestanden Daarnaast worden in alle WKD-bestanden de kolommen Begindatum en WVK_ID omgedraaid voor een uniforme identificatie. Deze wijziging wordt doorgevoerd in het najaar van 2024.