From 1 - 10 / 185
  • In opdracht van de afdeling gegevensbeheer van het district MN-Zuid zijn video's en foto's gemaakt van de geluidschermen in beheer bij RWS MN-Zuid

  • Video's van geluidschermen die in opdracht van de afdeling gegevensbeheer van het district Midden-Nederland-Zuid zijn gemaakt (2013)

  • Puntlokaties van helicopterfotos zoals gevlogen in april 2008

  • Opnamelocaties van helicopterfotos van een deel van de rijkswegen in Noord-Brabant. Opnames zijn van augustus, september en oktober 2007 en februari 2008 en betreffen de A2, A4, A16, A58, A59 en A65. Bestand bevat een link naar de fotos.

  • Contractgrenzen 2018- 2020 Vast Onderhoud Beweegbare Objecten (VOBO) van van Rijkswaterstaat West Nederland Zuid. De contractgrenzen zijn een een momentopname vanuit geodatabase Beheerkaart Nat. In de IVOV-contractgrenzen zijn de volgende lagen te onderscheiden: Kunstwerken, Oevers, Water, Exploitatie als lijnen punten en/of vlakken.

  • In de Legger rijkswaterstaatswerken zijn vaarwegen, nevengeulen, kunstwerken, oevers en regionale waterkeringen beschreven. Sinds de invoering van de Waterwet is het verplicht om alle rijkswaterstaatswerken hierin op te nemen. De legger bestaat uit kaarten die de ligging, vorm, afmeting en constructie van deze objecten beschrijft. Dit wordt de 'normatieve' toestand genoemd. Het gaat dan bijvoorbeeld om de vereiste bodemdiepte van een kanaal of de minimale volumeberging van een nevengeul. Voor het aanpassen van de Legger is er een Leggerbesluit nodig. De eerste Legger rijkswaterstaatswerken is vastgesteld in 2012. In oktober 2014 is de Legger geactualiseerd. In 2022 werd de Legger rijkswaterstaatwerken opnieuw geactualiseerd, enkel binnen het rivierengebied. Uitgevoerde rivierverruimende- en KRW (kader richtlichtlijn water) -projecten in de uiterwaarden zijn daarbij in de legger opgenomen.

  • Puntlokaties van helicopterfotos zoals gevlogen in december 2008

  • In de Legger rijkswaterstaatswerken zijn vaarwegen, nevengeulen, kunstwerken, oevers en regionale waterkeringen beschreven. Sinds de invoering van de Waterwet is het verplicht om alle rijkswaterstaatswerken hierin op te nemen. De legger bestaat uit kaarten die de ligging, vorm, afmeting en constructie van deze objecten beschrijft. Dit wordt de 'normatieve' toestand genoemd. Het gaat dan bijvoorbeeld om de vereiste bodemdiepte van een kanaal of de minimale volumeberging van een nevengeul. Voor het aanpassen van de Legger is er een Leggerbesluit nodig. De eerste Legger rijkswaterstaatswerken is vastgesteld in 2012. In oktober 2014 is de Legger geactualiseerd. In 2022 werd de Legger rijkswaterstaatwerken opnieuw geactualiseerd, enkel binnen het rivierengebied. Uitgevoerde rivierverruimende- en KRW (kader richtlichtlijn water) -projecten in de uiterwaarden zijn daarbij in de legger opgenomen.

  • De Beheerkaart Nat is een geografisch bestand waarin het areaal van de natte infrastructuur in beheer van Rijkswaterstaat is vastgelegd. Het betreft een landelijk dekkend gedetailleerd beheerobjectenbestand op grootschalig niveau (1:1000). In de Beheerkaart-Nat zijn de volgende 34 lagen te onderscheiden:lgroen lkunstwerk lMarkering loever lOndergrondsobstakel lvoorziening lWaterafvoer pgroen phectometrering pkunstwerk pLicht pMarkering pMetrering pOndergrondsobstakel pVaarwegmeubilair pvoorziening pwater pWaterafvoer pWegmeubilair vbeheer vbodem vexploitatie vGebouwinstallatie vGroen vkunstwerk vMarkering voever vOndergrondsobstakel vProject vTerrein vVerharding vvoorziening vwater vWaterafvoer

  • Netwerkschakels hoofdwegennet die zijn gekoppeld aan de voornaamste locaties waar Rijkswaterstaat in 2025 geplande en of uitgestelde werkzaamheden en beheersmaatregelen verwacht. Deze werkzaamheden en of maatregelen kunnen de beschikbaarheid van de netwerken beperken. Alle kaarten zijn momentopnames van augustus 2024. Gedurende het jaar kunnen er wijzigingen optreden door her prioritering, vertragingen, inspecties of andere factoren. Kaart 1: Bruggen met een beperking voor het weg- en scheepvaartverkeer. Deze kaart toont de belangrijkste bruggen met beperkingen voor zowel weg- als scheepvaartverkeer. De beperkingen varieren van gewichts- of snelheidslimieten tot een verminderd aantal rijstroken. Deze maatregelen zijn noodzakelijk wanneer bruggen niet meer voldoen aan de huidige gebruikseisen. Ze verkleinen de kans op schade en waarborgen de veiligheid. In veel gevallen ontstaan de beperkingen door zorgen over de constructieve veiligheid van de bruggen, die vaak zijn ontworpen voor lichter verkeer dan het huidige gebruik. Kaart 2: Gepland grootschalig onderhoud en vernieuwing. Deze kaart geeft een overzicht van de geplande werkzaam heden voor grootschalig onderhoud en vernieuwing in 2025, die kunnen leiden tot hinder voor zowel weg- als scheepvaartverkeer. De clustering op het niveau van netwerkschakels in plaats van rijkswegen heeft bijgedragen aan de getoonde aantallen, vooral bij verhardingen en verlichting. Kaart 3: Uitgestelde werkzaamheden en of een verhoogd Inspectieregime. Deze kaart toont de belangrijkste locaties waar uitgestelde werkzaamheden of constructieve veiligheidskwesties een verhoogd inspectieregime vereisen. Rijkswaterstaat houdt intensief toezicht. om de veiligheid te waarborgen. Indien er veiligheidsrisicos ontstaan, worden beperkingen opgelegd. Kaart 4: Beperkingen, geplande en uitgestelde werkzaamheden per MIRT-regio. Deze samengestelde kaart, ingedeeld naar de vijf MIRT regios (Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport), geeft per regio inzicht in mogelijke hinder voor weg- en scheepvaartverkeer door: beperkingen bij bruggen, zoals snelheids- en gewichtsbeperkingen, vanwege constructieve veiligheidskwesties; gepland grootschalig onderhoud en vernieuwing in 2025; uitgestelde werkzaamheden en of een verhoogd inspectieregime. Rijkswaterstaat adviseert gebruik van de webservices. Wilt u data downloaden let er dan op dat u 1 van de 4 lagen staatvandeinfrastructuur gebruikt waarbij u alle data in 1 keer downloadt. In totaal zijn er 4 bestanden.