imageryBaseMapsEarthCover
Type of resources
Topics
Provided by
Years
Formats
Representation types
Update frequencies
status
online bronnen
Resolution
-
Overzicht van de individuele luchtfotos die zijn gebruikt om het orthofotomozaiek op te bouwen van Nederland. Hiermee is informatie op te vragen over o.a. opnametijdstip (datum en tijd) van elke luchtfoto.
-
Orthofotomozaiek van het projectgebied Rottum vervaardigd uit stereoluchtfoto-opnamen op 25-08-2022 ter ondersteuning van het vegetatie monitoringsprogramma in opdracht van WVL
-
Overzicht van de individuele luchtfotos die zijn gebruikt om het orthofotomozaiek op te bouwen van Nederland. Hiermee is informatie op te vragen over o.a. opnametijdstip (datum en tijd) van elke luchtfoto.
-
Orthofotomozaiek van het projectgebied Griend vervaardigd uit stereoluchtfoto-opnamen op 27-07-2018 ter ondersteuning van het vegetatie monitoringsprogramma in opdracht van WVL
-
Orthofotomozaiek van het projectgebied Westerschelde vervaardigd uit stereoluchtfoto-opnamen op 23-06-2020 ter ondersteuning van het ecotopen monitoringsprogramma in opdracht van WVL
-
Overzicht van de individuele luchtfotos die zijn gebruikt om het orthofotomozaiek op te bouwen van Nederland. Hiermee is informatie op te vragen over o.a. opnametijdstip (datum en tijd) van elke luchtfoto.
-
Orthofotomozaiek van het projectgebied Vliestroom Geomorfologie vervaardigd uit stereoluchtfoto-opnamen op 09-11-2022 ter ondersteuning van het zoute ecotopen monitoringsprogramma in opdracht van WVL
-
In de wegkenmerkendatabase wegcategorisering wordt een wegencategorisering aangebracht in het NWB. De volgende wegcategorieen zijn mogelijk. Een van de belangrijke toepassingsgebieden voor het toevoegen van de wegcategorieen zijn de verkeersmodellen. In deze verkeersmodellen is het noodzakelijk om een hierarchische indeling van het netwerk te kennen en om eenvoudig die wegvakken te kunnen uitsluiten die niet relevant zijn voor de verkeersmodellering. Voor het opbouwen van een gesloten netwerk met de relevante wegen worden de wegvakken met de volgende wegcategorieen geselecteerd: autosnelweg, autoweg, regionale weg, stadshoofdweg en lokale weg. De wegencategorisering kent de volgende hierarchie: - autosnelweg - autoweg - regionale weg - lokale weg - stadshoofdweg - straat - erf - onverharde weg Naast dit rijtje worden ook nog andere typen wegen onderscheiden. Het gaat om: - fietspad - onbekend - OV-verbinding - ruiterpad - verzorgingsplaats - voetpad In eerste instantie was het de bedoeling om zoveel mogelijk aan te sluiten bij de wegencategorisering van duurzaam veilig. Omdat deze vooral wordt bepaald door het fysieke voorkomen van de weg, zoals de breedte, de belijning en de berminrichting. Dit zijn allemaal wegkenmerken die niet gemakkelijk uit open databronnen te halen zijn. Daarom is ervoor gekozen om met name geldende maximum snelheden te gebruiken om te bepalen in welke categorie het valt. Omdat de duurzaam-veilig-categorieen dan vooral wensbeelden zijn, maar niet altijd weergeven of de weg daar ook echt fysiek aan voldoet is ervoor gekozen om nieuwe benamingen te gebruiken. Dit om te voorkomen dat men op basis van de naam verwacht dat een weg aan een bepaalde duurzaam veilig categorie voldoet. De oorspronkelijke benamingen en de nieuwe benamingen staan in het Gebruikersinformatie Wegkenmerkendatabase WKD 1.5 30-05-2023 document in een tabel weergegeven.
-
Orthofotomozaiek van het projectgebied Eems_Dollard vervaardigd uit stereoluchtfoto-opnamen op 24-09-2023 ter ondersteuning van het vegetatie monitoringsprogramma in opdracht van WVL
-
Orthofotomozaiek van Ijsselmeer vervaardigd uit stereoluchtfoto opnamen verworven 22-4/25-4 2011, 1-5-2011, 3-6-2011 ter ondersteuning van het biologische monitoringsprogramma Ecotopenkarteringen in opdracht van de Waterdienst.