From 1 - 10 / 424
  • Bekijk en download de diverse databestanden met de beleidsmatige ruimtelijke indelingen voor het hoofdwatersysteem. Beleidsmatige ruimtelijke indelingen zijn administratieve indelingen van het netwerk. De kenmerken van deze indelingen zie je in werkelijkheid niet, zoals netwerkschakels. Hiermee verzamelen we informatie over de eigenschappen, omgeving, financiën en de prestaties van het netwerk. Zo bewaken we de kwaliteit van de verschillende netwerkonderdelen.

  • De gemiddelde uurintensiteiten van 2022 op weekdagen op het HWN, met onderscheid naar voertuig categorieen.

  • Een overzicht van de gemiddelde spitsintensiteiten van 2023, voor het gehele HWN met onderscheid naar voertuig categorieen.

  • Deze dataset bevat de hectopunten van de wegen uit het Nationaal Wegen Bestand (NWB) op peildatum 01-01-2010. Het NWB Wegen is een digitaal geografisch bestand van alle wegen in Nederland. Opgenomen zijn alle wegen die worden beheerd door wegbeheerders als het Rijk, provincies, gemeenten en waterschappen, echter alleen voor zover deze zijn voorzien van een straatnaam of nummer. Dus ook losliggende voet- en fietspaden en onverharde wegen zijn, indien voorzien van een straatnaam, in het NWB-Wegen opgenomen. Indien een weg gescheiden rijbanen heeft, wat vooral het geval is bij Rijkswegen, worden deze als aparte wegvakken in het bestand verwerkt. Het NWB-Wegen bestand bestaat op dit moment uit ruim 158.000 hectopunten en meer dan 1 miljoen gedigitaliseerde wegvakken met een totale lengte van bijna 158.000 kilometer (meting 2020). Het NWB Wegen bestand wordt maandelijks geactualiseerd. Meer informatie en nieuws over het NWB is te vinden op https://nationaalwegenbestand.nl/ Vertegenwoordigers van gemeenten, provincies, waterschappen en Rijkswaterstaat zijn gestart met het ontwerpen en organiseren van de samenwerking rondom het NWB. In het kader van deze doorontwikkeling van het NWB, komen wij graag in contact met u, de NWB gebruiker. Daarom vragen wij u een email te sturen met uw contactgegevens naar het volgende adres: nwb@rws.nl

  • Mirt-gis 2020

  • De gemiddelde uurintensiteiten van 2014 op weekdagen op het HWN, met onderscheid naar voertuig categorieen.

  • De gemiddelde uurintensiteiten van 2023 op werkdagen voor het HWN, met onderscheid naar voertuig categorieen.

  • Lijn en vlakvormige obstakels: Een object langs de weg dat als lijn- of vlakvormig object is opgenomen in het Digitaal Topografisch Bestand (DTB), en voorkomt in de lijst met CTE-codes is opgenomen in WEGGEG. Alle obstakels binnen 20 meter van de kantlijn van de weg die significante impact hebben als je er tegen aan rijdt, worden opgenomen in WEGGEG. Deze objecten worden niet zo als de rest van de weggeg-kenmerken opgenomen via een visuele inspectie langs de weg, maar worden direct overgenomen uit de laatste versie van de DTB. Dat houdt in dat er altijd geen verschil bestaat tussen de objectcodes. Objecten binnen 20 meter vanaf de kant verharding worden opgenomen.

  • De gemiddelde verkeersintensiteiten van 2023 op werkdagen op het HWN met uitsplitsing naar verschillende periodes en voertuig categorieen.

  • Geluidswerende voorzieningen (GWV). Jaarlijks wordt een GWV bestand aangemaakt, dat de situatie op 31-12 van dat jaar beschrijft. Het GWV bestand bevat onder andere de volgende geluidswerende objecten: 1. Geluidwallen 2. Geluidschermen 3. Tunnelingangen 4. Verdiept liggende wegdelen. De gegevens in het GWV bestand bestaan uit: 1. Geometrie van het object 2. Beschrijvende kenmerken van het object die van belang zijn voor de geluidwerende functie 3. Fotos van het object. De aanleiding voor de wijzigingen in het GWV bestand zijn onder te verdelen in 3 categorieen: 1. Nieuwe geplaatse voorzieningen. 2. Wijzigingen als gevolg van het plaatsen van kleinere voorzieningen of uitbreiden van bestaande voorzieningen. 3. Wijzigingen als gevolg van het slopen van voorzieningen. Definitie geluidswerende voorzieningen (GWV): Een object is een geluidswerende voorziening indien het aan de volgende eisen voldoet: a. Het object wordt door Rijkswaterstaat beheerd. b. Het object moet bedoeld zijn om geluid, afkomstig van verkeer op de weg, te verminderen in het gebied dat vanaf de weg gezien achter het object ligt, in de meeste gevallen bebouwing of natuurgebied. c. Het object of een deel van het object moet zich binnen een strook van 50 meter van de dichtstbijzijnde kantstreep van 1 van de rijbanen bevinden . In de laatste situatie dient echter het gehele object te worden aangemerkt als GWV. d. Over een aaneengesloten deel van tenminste 30 meter lengte, gemeten parallel aan de dichtstbijzijnde kantstreep , moet de hoogte van het object tenminste 1,0 meter bedragen ten opzichte van het niveau ter plaatse van die kantstreep. Bij een object met een hoogte van tenminste 1,0 meter dat is neergezet om een geluidlek tegen te gaan, bijvoorbeeld bij een portaal langs de weg, is de eis dat het object tenminste 30 meter lang moet zijn niet van toepassing. e. Het object moet een tophoek hebben van minder dan 165 graden.