From 1 - 10 / 218
  • Orthofotomozaiek Oosterschelde is vervaardigd uit stereoluchtfoto opnamen op 24 augustus 2009. Het gevlogen deel bestaat uit het westelijk en middendeel van de Oosterschelde met schaal 1:10.000.

  • Orthofotomozaiek van het gebied Vegwad Ameland vervaardigd uit stereoluchtfoto-opnamen op 23.07.2014 ter ondersteuning van het Vegwad monitoringsprogramma in opdracht van de Waterdienst.

  • In de wegkenmerkendatabase bomen in de berm worden de afstand van bomen en ondergroei tot de weg weergegeven. Het gaat om de wegen met een snelheid van 80 km/h en hoger. Het in kaart brengen van de bomen en ondergroei is belangrijk voor de verkeersveiligheid. Het betreffen bomen en ondergroei langs een weg op wegen met de wat hogere maximumsnelheden. Daar waar de bomen dicht op de weg staan is de kans op ongelukken groter. Zeker als de gereden snelheden hoger zijn. In eerste instantie is deze wegkenmerkendatabase ontwikkeld voor de verkeersveiligheid, maar deze zou ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden.

  • In de wegkenmerkendatabase inritten worden de inritten weergegeven op wegen met een maximumsnelheid van 70, 80, 90 of 100 km/uur en alle wegen onder het beheer van het rijk. Het in kaart brengen van deze inritten is belangrijk voor de verkeersveiligheid. Het betreffen inritten langs een weg op wegen met de wat hogere maximumsnelheden. Vaak zijn dit punten waar je met de auto afslaat of de weg opdraait. Bij het opdraaien op de weg of afremmen om een inrit te nemen zijn de snelheidsverschillen groot. Daarom zijn dit potentieel gevaarlijke situaties voor de verkeersveiligheid. In eerste instantie is deze wegkenmerkendatabase ontwikkeld voor de verkeersveiligheid, maar deze zou ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden.

  • In de wegkenmerkendatabase schoolzones zijn de locaties van scholen en schoolzones vastgelegd. De wegkenmerkendatabase is ontwikkeld om serviceproviders, zoals bijvoorbeeld de navigatie-industrie mogelijkheden te geven om de schoolzones weer te geven in de systemen. Tevens worden de schooltijden, vakanties en studiedagen geleverd aan deze serviceproviders. De serviceproviders bepalen zelf hoe en of ze deze informatie gaan verwerken in hun navigatiesystemen. Dat kan bijvoorbeeld een waarschuwing zijn of het vermijden van een deel van de route. In de wegkenmerkendatabase komen de schooltijden, vakanties en studiedagen niet voor. Dit is iets waar de serviceproviders mee aan de gang gaan. De wegkenmerkendatabase bevat alleen de schoolzones. Lang niet elke school heeft ook een schoolzone. En er zijn ook scholen die een schoolstraat hebben in plaats van een schoolzone. Een schoolstraat wil zeggen dat de straat volledig is afgezet tijdens de opening en de sluiting van de school. Autoverkeer is dan niet mogelijk. Deze schoolstraten zijn nu niet weergegeven. Schoolzones hebben geen formele juridische status. Het is niet zo dat er in een schoolzone een aparte maximum snelheid geldt, tenzij dat met snelheidsborden is weergegeven. Het is vooral bedoeld om de weggebruiker te waarschuwen en extra alertheid aan te wakkeren. Schoolzones worden alleen in de database opgenomen als deze gemarkeerd worden door een verkeersbord, een markering op de weg, een zogenaamde attentiepaal of een combinatie hiervan. Schoolzones worden niet in de database opgenomen als geen van deze drie aanwezig is.

  • In de wegkenmerkendatabase parkeerpunten worden de parkeerpunten weergegeven op wegen met een maximumsnelheid van 70, 80, 90 of 100 km/uur en alle wegen onder het beheer van het rijk. Het in kaart brengen van de parkeerpunten is van belang voor de verkeersveiligheid. Het betreffen de parkeermogelijkheden langs een weg op wegen met de wat hogere maximumsnelheden. Vaak zijn dit punten waar je met de auto even tijdelijk kan staan vanwege een calamiteit of pech of waar geparkeerd kan worden. Bij het inparkeren zijn er rembewegingen nodig en bij het opnieuw deelnemen aan het verkeer zijn de snelheidsverschillen groot. Daarom zijn dit potentieel gevaarlijke situaties voor de verkeersveiligheid. In eerste instantie is deze wegkenmerkendatabase ontwikkeld voor de verkeersveiligheid, maar deze zou ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden.

  • In de wegkenmerkendatabase vrachtwagentolheffingsnetwerk

  • In de wegkenmerkendatabase aslastbeperkingen worden de aslastbeperkingen van alle wegen in het NWB weergegeven voor zover deze zijn aangegeven in het verkeersbordenbestand. Aslastbeperkingen komen vaak voor op bruggen en bijvoorbeeld kademuren. Met het WKD-bestand voor aslastbeperkingen wordt het gemakkelijker om de juiste route te bepalen voor een voertuig met een bepaald aslast. De aslastbeperkingen zijn in de basis overgenomen uit het verkeersbordenbestand dat bij NDW beschikbaar wordt gesteld.

  • Orthofotomozaiek van het projectgebied Oosterschelde vervaardigd uit stereoluchtfoto-opnamen op 24-07-2019 ter ondersteuning van het vegetatie monitoringsprogramma in opdracht van WVL

  • Overzicht van de individuele luchtfotos die zijn gebruikt om het orthofotomozaiek op te bouwen van Nederland. Hiermee is informatie op te vragen over o.a. opnametijdstip (datum en tijd) van elke luchtfoto.